Camps durant la roda de premsa a Educació aquest dimecres. | Pere Bota

TW
18

La consellera d'Educació, Joana Maria Camps, considera que les dades facilitades per l'Associació de Directors i Directores de Secundària (Adesma), en què asseguren que amb el TIL s'ha incrementat el fracàs escolar un 30%,  “no se n'hi poden fer cas", perquè es tracta "d'estadístiques que es fan sense saber quins criteris s'utilitzen”.

Segons la consellera, “surten moltes estadístiques i moltes coses sense les bases metodològiques, sense saber amb quins criteris ho fan”, desautoritzant així la tasca avaluativa que han realitzat durant el primer trimestre els docents de Secundària i que han servit a Adesma per realitzar un extens informe. I ha afegit que “sé de centres que el TIL està sent un èxit”, si bé no ha desvetlat quins eren.

Adesma ha fet públic l'Informe d'anàlisi dels resultats de l'aplicació del projecte de tractament integrat de llengües (TIL) a 1r d'ESO- 1a avaluació curs 2013-14, on posen de manifest la forta baixada dels resultats acadèmics des de l'entrada a les aules del Decret de tractament integrat de llengües (TIL).

L'Associació ha elaborat l'informe a partir de 3.700 alumnes de 1r d'ESO de 35 instituts de Mallorca. D'altres dades significatives d'aquest estudi són que “el 75% dels centres no disposa de professorat per fer suport als professors que imparteixen matèries no lingüístiques en anglès, i en una proporció molt significativa de centres (42%), tampoc no es disposa d’auxiliar de conversa”. En aquest sentit, cal afegir-hi que “els continguts de les matèries que es fan en anglès s’han hagut de rebaixar en la majoria de casos (60%), a causa de l’alentiment que suposa el fet d’impartir una matèria en anglès a alumnes que no tenen en general les competències lingüístiques necessàries”.