L'expresident insular Xicu Tarres, al centre de la imatge, era un dels imputats en el cas Eivissa Centre. | Arxiu

TW
0

Bàrbara Moreno, fiscal del cas Eivissa Centre, ha demanat al jutge instructor de la causa que arxivi el procediment per no apreciar “cap delicte” en l'actuació dels vuit imputats, entre els quals es troba l'expresident socialista del Consell insular Xicu Tarres.

En un escrit fet públic dissabte pel Tribunal Superior de Justícia de les Balears (TSJIB), la fiscalia sol·licita el sobreseïment provisional del procés iniciat arran d'un enregistrament realitzat per Roque López, exsecretari general del PSOE d'Eivissa, en el qual parlava amb un gerent empresarial d'un hipotètic pagament de comissions tant al seu partit com al PP.

Segons la fiscal, “a part de la conversa, no trobam cap indici en cap de les actuacions del consell d'administració” de l'empresa encarregada de la remodelació del centre d'Eivissa, Itusa, que confirmi la sospita que l'empresa adjudicatària de la construcció de l'edifici Juan XXIII pagués suborns.

L'interlocutor de López explicava que un empresari li havia dit que, si obtenia un contracte, en podria obtenir uns beneficis en negre que repartiria amb els partits polítics a través d'un altre conseller d'Itusa, explica la fiscal.

A més, com que no hi ha cap prova que aquest suborn s'hagués pactat, l'operació en la qual suposadament se sustentava “mai no es va realitzar”, la representant del ministeri públic considera que la causa ha de ser arxivada.

Satisfacció
El PSOE d'Eivissa ha expressat la seva “immensa alegria” perquè la sol·licitud d'arxiu. Amb tot, Vicent Torres, secretari general del partit, demana “prudència” fins que el jutge es pronunciï sobre la petició, encara que celebra que finalment s'hagi plantejat una mesura que els socialistes duen esperant “molt temps”.