Aquesta taula mostra la quantitat que ha de pagar cada vehicle, en relació amb el seu cubicatge.

TW
5

En les escasses setmanes que duim d'any 2014, han estat nombroses les queixes, crítiques i renecs arribats a aquest diari, provocats per l'entrada en vigor del nou sistema per a calcular l'impost per la compra d'un cotxe de segona mà.

Ha estat tanta la indignació entre els ciutadans, que el Govern anunciava que realitzaria una campanya divulgativa per a informar dels canvis. Però potser la informació ja fa tard. I és que a hores d'ara centenars de contribuents s'han organitzat per fer front a l'increment tributiu, fins el punt que més d'un miler de persones diuen que assistiran a un "esdeveniment en contra dels imposts als vehicles de més de deu anys" d'antiguitat, que s'ha començat a coordinar a través de Facebook, i que en un primer moment s'anunciava per a dia 7 de febrer.

Els impulsors reconeixen sentir-se sobrepassats per la resposta de la ciutadania, i informen que a causa de la magnitud que està prenent l'acte, de moment no es dirà exactament en què consistirà. "Prendrem primer les mesures legals que s'escaiguin", anuncien, malgrat sí es començaran a dur endavant iniciatives, com ara recollides de signatures per tomar la nova situació, que molts consideren injustificada, malgrat que curiosament, fonts del Govern asseguren que ha tengut unes conseqüències limitades.

Segons el nou context, els cotxes de més de deu anys d'antiguitat, que fins ara estaven exempts, són des del passat 1 de gener els que més paguen, ja que la nova tributació penalitza els cotxes més vells. Mentre a la Conselleria d’Hisenda assenyalen que es cerca aplicar una normativa europea perquè paguin més els cotxes més contaminants, que emeten una major quantitat de CO2 i que habitualment són més vells, el sentiment ciutadà majoritari va en la línia que aquesta mesura té un afany simplement i purament de recaptament.