TW
1

Esquerra Unida (EU) reclama que no es pugui tallar ni l'electricitat ni l'aigua a les persones que passen per dificultats econòmiques. Aquesta mesura ja s'aplica a comunitats com Catalunya i Andalusia.

La formació que coordina Manel Carmona considera que a les llars en les quals es talla el servei es produeix “una situació molt greu”, especialment si hi viuen menors o persones d'edat avançada. Per això, considera que “no es pot deixar a aquestes persones indefenses” durant els mesos d'hivern.

La formació política considera que és una “qüestió fonamental d'humanitat i de justícia social” no deixar sense electricitat i aigua les persones que no estan en condicions de pagar els rebuts. “En una comunitat com la nostra, que presumeix de la seva riquesa, en la que proliferen els signes d'ostentació i en la qual s'han malgastat tants recursos públics en obres innecessàries i tantes persones s'han beneficiat de recursos públics en el seu favor no podem permetre que hi hagi persones que no tinguin cobertes les seves necessitats bàsiques”, ha assegurat.

El partit assegura que es tracta d'una obligació de l'administració evitar “que s'hagin de cercar mecanismes alternatius poc fiables per combatre el fred”. Per aquest motiu reclama al Govern Bauzá que “adopti les mesures necessàries per assegurar que cap llar no es quedi sense els subministraments essencials com conseqüència de la crisi econòmica”. “Si altres comunitats han estat capaces d'assegurar-les, a les Illes també hem de poder fer-ho”, conclou EU.