L'Assemblea de Docents ha assegurat avui que la majoria dels centres educatius de Balears no han aprovat la Programació General Anual (PGA), «com a mostra de rebuig a la implantació del projecte del Tractament Integrat de Llengües (TIL)», segons una enquesta realitzada per l'entitat.
De la totalitat de centres públics consultats per l'Assemblea de Docents, han respost 131 (un 49,8 % del total), i d'aquests 90 no han aprovat la PGA, el que suposa el 68,8 % del total i 41 sí ho han fet, el 31,2 %, ha informat la plataforma en un comunicat.
En el cas dels centres d'infantil i primària, dels 92 dels quals l'Assemblea ha rebut resposta, 57 no han aprovat la programació i 35 sí, però d'ells 20 han exclòs el projecte TIL de la PGA, 10 altres han presentat informes desfavorables a la imposició del TIL i 5 l'han aprovat sense esmenes.
En secundària, dels 39 centres que han informat a l'Assemblea de Docents, 33 no han aprovat la PGA i 6 sí.
Contra la imposició
L'Assemblea de Docents considera que la no aprovació de les PGA «respon a una nova mesura de força contra la imposició, per part de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats del decret TIL, el qual afecta de manera directa a l'autonomia del centre i a aspectes pedagògics fonamentals».
Segons el parer de l'entitat que aplega la censura al trilingüisme del Govern, la implantació del TIL limita l'autonomia de centre i de claustre per elaborar projectes educatius en funció del context social i cultural i de les característiques de l'alumnat que hi ha en cada centre, i no garanteix l'atenció als alumnes amb necessitats educatives.
L'Assemblea critica a més que el TIL no inclou aportacions metodològiques sobre la seva aplicació, no aclareix els criteris d'avaluació, no existeix una formació específica suficient del professorat per a impartir classes en anglès, ni suficients recursos humans per a dur-lo a terme amb garanties. L'entitat educativa assenyala que amb la seva aplicació, l'alumnat deixarà d'aprendre bona part de la matèria relacionada amb les assignatures impartides en anglès.
11 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No tens ni idea per a ser professor has d fer un master q val mes d 3000€, enterat be i despres parla. Enterado.
en el meu darrer comentari la darrera paralula posa anglés i hauria de posar castellà
El TIL és un burda manera de atacar a la llengua més dèbil, la nostra imposant-li la més forta el castellà amb l'excusa de l'anglés. Si tant volen que la gent aprengui anglés que comencin a posar pel.lícules en vo com fan fa anys a latres països y no llevant-les les de català per posar-les amb anglés.
Per a Profesor. Deus pensar que a l'ecola no hi ha més que interins. Que passa que no vas a l'escola des que feies "parvulos" i ja deus tenir una edat. Ja que ho fas tot en castellà.SERA POR ESO ??????
Hace 8 años nadie quería ser profesor ya que los titulados superiores más brillantes se colocaban con facilidad en puestos técnicos. Eso género un sistema de selección del profesorado inverso de forma que los menos brillantes accedían a puestos de docentes al no poder optar por su escasa cualificacion a puestos en el sector privado. El único requisito para el acceso era la inscripción en una lista y esperar de 6 a 8 meses. Con la crisis ven amenazado sus puestos ya que difícilmente pasarían un proceso selectivo en el que ahora sí tendrían que competir con parados muy cualificados.
Insisto en que los pésimos resultados se deben a la escasa cualificacion del profesorado interino. Su único mérito es inscribirse en una lista, capacitación que se adquiere en primero de párvulos. Ya se que ahora tendré que escuchar todo tipo de descalificativos y justificaciones pero la realidad es innegable. Por cierto se puede conseguir el CAP (cursillo para ser profe) por poco mas de 1000 euros.
És Claríssima sa relació que i ha entre els nivells d'estudis superiors dels pares i els resultats escolars. Navarra, País Basc i Madrid, amb un percentatge de pares amb carrera universitària més gran que la resta, tenen millors resultats, Balears, que som penúltims en percentatge de pares amb títol universitari, quarts des darrers en resultats. Catalunya i Galícia, amb un nivell mitjà de pares amb estudis universitaris, per devers la meitat en resultats. Hi ha qualque semi-excepció (Castella-lleó amb un nivell mitjà d'estudis universitaris és bastant amunt en resultats) que s'explica pel grau de cohesió social (població estable i arrelada al lloc) i/o per l'alt nivell de despesa educativa (fruit d'un superàvti fiscal)
Per a Profesor : Primer en " Castellano " como debe ser. Segon que no falti la parauleta que més vos agrada "pancatalanismo ". Tercer " formacion del espiritu nacional". Quart ens parla de " Movimiento ", Cinquè parla del "profesorado interino", com si no hi hagués cap professor amb oposicions ( cosa que no tenen CAP del que fan feina a privada o concertada ). A algú li sona aquest discurs, si no fos per la data, pensaria que era escrit fa més de cinquanta anys. Li ha faltat acabar amb un ARRIBA ESPAÑA, UNA, GRANDE Y LIBRE. Y acabar amb una creu i una "foto" per posar devora la pissarra.
Conec la Programació General Anual, però.... què és això de la Programació General d'Aula?
Y que te pasa con el modelo estandar del catalan ? Supongo que no tienes nada en contra del español estandar, idiota.