L'Assemblea de Docents critica que el TIL no permet adaptar el programa als centres a les necessitats específiques dels alumnes. | J. Torres.

TW
11

L'Assemblea de Docents ha assegurat avui que la majoria dels centres educatius de Balears no han aprovat la Programació General Anual (PGA), «com a mostra de rebuig a la implantació del projecte del Tractament Integrat de Llengües (TIL)», segons una enquesta realitzada per l'entitat.

De la totalitat de centres públics consultats per l'Assemblea de Docents, han respost 131 (un 49,8 % del total), i d'aquests 90 no han aprovat la PGA, el que suposa el 68,8 % del total i 41 sí ho han fet, el 31,2 %, ha informat la plataforma en un comunicat.

En el cas dels centres d'infantil i primària, dels 92 dels quals l'Assemblea ha rebut resposta, 57 no han aprovat la programació i 35 sí, però d'ells 20 han exclòs el projecte TIL de la PGA, 10 altres han presentat informes desfavorables a la imposició del TIL i 5 l'han aprovat sense esmenes.

En secundària, dels 39 centres que han informat a l'Assemblea de Docents, 33 no han aprovat la PGA i 6 sí.

Contra la imposició
L'Assemblea de Docents considera que la no aprovació de les PGA «respon a una nova mesura de força contra la imposició, per part de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats del decret TIL, el qual afecta de manera directa a l'autonomia del centre i a aspectes pedagògics fonamentals».

Segons el parer de l'entitat que aplega la censura al trilingüisme del Govern, la implantació del TIL limita l'autonomia de centre i de claustre per elaborar projectes educatius en funció del context social i cultural i de les característiques de l'alumnat que hi ha en cada centre, i no garanteix l'atenció als alumnes amb necessitats educatives.

L'Assemblea critica a més que el TIL no inclou aportacions metodològiques sobre la seva aplicació, no aclareix els criteris d'avaluació, no existeix una formació específica suficient del professorat per a impartir classes en anglès, ni suficients recursos humans per a dur-lo a terme amb garanties. L'entitat educativa assenyala que amb la seva aplicació, l'alumnat deixarà d'aprendre bona part de la matèria relacionada amb les assignatures impartides en anglès.