La tèbia oposició a la reforma educativa instigada per Madrid i, fins i tot, la "connivència" dels diputats d'Unión, Progreso y Democracia (UPyD) amb alguns aspectes de la LOMQE de José Ignacio Wert, han servit com arguments afegits perquè durant els passats dies diferents seus del partit d'arreu dels Països Catalans fossin objectius d'accions reivindicatives del jovent independentista del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC).
El "rebuig" a les "polítiques criminalitzadores" del partit de Rosa Díez, tal com cataloguen els mateixos joves els distints "cops" que han etzibat als locals de la formació magenta, s'han explicitat de diferent forma.
Segons descriu l'entitat juvenil, aquests actes han anat en el camí de visibilitzar el procés judicial al que cinc militants del sindicat s'enfronten per haver boicotejat una conferència que l'esmentada líder volia donar a la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la universitat barcelonesa. Així per exemple, en el cas de Palma, esclataren uns ous de pintura sobre la façana per expressar que "no ens aturarem davant la seva repressió".
Ocupació
A la Ciutat Comtal s'esdevingué l'acció més rimbombant, de caràcter pacífic, emmarcada dins la campanya Defensar la llengua no és cap delicte. Una trentena d’estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) entraren a la seu d'UPyD i despenjaren una pancarta. Una hora més tard, els Mossos d’Esquadra identificaren els estudiants, i després abandonaren la seu de forma "tranquil·la", concentrant-se davant l’edifici durant una bona estona.
Per altra banda, el SEPC també diu haver llençat ous amb pintura contra la seu d'UPyd a Alacant, amb la finalitat que es "prengui consciència que la repressió té una conseqüència: la solidaritat, l’enfortiment dels vincles entre els que creiem en els Països Catalans".
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Que orgullosos estamos de nuestros jóvenes fascista, igual te revientan un acto que la cabeza si no piensas como ellos, que bajo esta cayendo el NaZionalismo catalanistas, y lo peor que los pancatalanistas de Mallorca les ríen las gracias.
Veiam si ho entenc: uns tipos es dediquen a coaccionar els membres d'un partit polític. Aquest diari troba que irrompre sense permís a la seu del partit és un acte "pacífic". També us sembla que la postura d'aquest partit davant la LOMQE és el que va "provocar" les "accions reivindicatives". S'ho devien merèixer, oi? Ah, i els ous amb pintura són per "recordar" coses. Esper que la Fiscalia us llegeixi i emprengui accions, abans que això acabi a hòsties o quelcom pitjor.
Collons, justament el que cerca la Unió del Populisme i Demagògia. Aquest partit només pot crèixer d'aquesta manera. NO alimenteu partits-troll com aqueix. Però que no veis que aquesta dona va quedar afectada (amb motius suficients) després de sortir d'Euskadi, i que ara hauria de ser tractada per un equip de psiquiatres? No li faceu el joc. I no, això darrer, justament, no era ni sarcasme ni ironia. Som molts - i diversos amb formació terapèutica - que fa temps que avisam que aquesta senyora no està bé. El gest de la foto/video només - molt comentat, per cert - ja escarrufa de valent.