El grup parlamentari socialista ha anunciat que demanaran la creació d'una comissió d'investigació per a determinar si existeixen responsabilitats polítiques per l'existència de «llistes negres» en el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma basades en «criteris ideològics».
Així ho ha anunciat en roda de premsa el portaveu adjunt del PSIB-PSOE, Vicenç Thomàs, qui ha comparegut al costat del diputat socialista Marc Pons per informar sobre la postura de la seva formació de cara al Debat de Política General de la Comunitat Autònoma que se celebrarà aquest dimarts al Parlament.
Thomàs s'ha referit a la publicació de correus electrònics entre alts càrrecs del Govern informant sobre treballadors d'empreses públiques de l'Administració autonòmica, entre elles l'Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI), el que demostra, segons ha dit, que hi ha hagut una «purga política» del Govern que lidera José Ramón Bauzá a l'hora de reestructurar el sector públic atenent a raons ideològiques.
En aquest sentit, el portaveu adjunt del PSIB ha considerat que l'existència d'aquests mails demostra la manera d'actuar del PP que, baix el pretext de criteris d'austeritat, s'ha dedicat a eliminar a tots els funcionaris que no són afins a les seves idees polítiques.
Explicacions
Per la seva banda, els populars han comentat aquestes acusacions, negant en tot moment que s'hagi produït cap «persecució política» a l'IDI. Segons ha manifestat la portaveu parlamentària del PP, Mabel Cabrer, el Govern donarà «totes les explicacions» sobre el suposat enviament de correus electrònics entre alts càrrecs informant de l'afinitat política d'alguns empleats.
Cabrer ha remarcat que tots els noms que apareixen als correus estan actualment treballant. «Ningú no està fora de l'IDI per aquest motiu», ha afegit. Així, ha manifestat que creu que serà aquest mateix dilluns quan el Govern donarà explicacions referent a això, ha dit abans de condemnar «qualsevol actitud d'espionatge».
«El Govern està estudiant-ho tot per donar explicacions màximes, no es tolerarà cap tipus d'espionatge en cap institució», ha apuntat. No obstant això, la popular ha posat l'accent en «altres episodis» viscuts a les Illes, com la sentència sobre IB3 Ràdio amb la qual es va condemnar a directius per espiar els seus empleats, o el fet que un regidor socialista a Es Castell gravés i espiés altres dirigents polítics.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Les llistes negres d'aquesta gent no devén acabar maí: funcionaris, jutges, pares, mares, profesors, sindicats, advocats, petits empresaris,.....i un llarg etc...tots els que no tenim el carnet del pp en la boca. A veure si tots anem a votar perque no tornain a guayar maí més. Si al 2015 tornen guayar és Per exiliar-se d'aquesta Terra!!!!!!