La Conselleria d'Educació està enviant informació “errònia o falsa” sobre els projectes lingüístics dels centres que estan aplicant el Decret de tractament integrat de llengües (TIL), tal com denúncia l’Associació de Directors i Directores de Secundària de Mallorca (Adesma).
Els directius asseguren que hem “hem constatat que en diversos casos els escrits enviats contenen informació errònia o falsa, com per exemple que el projecte del centre en qüestió ha sigut aprovat pel consell escolar, quan no és així, o que s’ha facilitat una distribució de les matèries a impartir en les distintes llengües que correspon a un altre centre”.
Els directors han fet públic un comunicat on volen expressen “la nostra sorpresa per la darrera actuació de la Conselleria d’Educació en relació amb la caòtica implementació del Projecte de Tractament Integrat de Llengües (TIL) als centres docents de les Illes Balears, i que en aquesta ocasió ha consistit en l’enviament d’una carta a totes les famílies dels alumnes afectats per la seva aplicació, en la que suposadament se’ls informa de l’aplicació del TIL al seu centre i de les matèries que s’han d’impartir en cadascuna de les llengües”.
Des de l'Associació també critiquen que “tot i la gravetat que suposa que s’estiguin esmerçant recursos públics per enviar a les famílies informació inservible i generadora de confusió, encara és molt més greu l’enorme mostra de desconfiança cap als centres docents i els seus equips directius que suposa aquesta iniciativa”.
“Per què ha d’informar la conselleria del que se suposa que és un projecte educatiu del centre i no el mateix centre si no és perquè es vol donar la sensació que la informació que es proporcioni no serà acurada?”, es plantegen els directius.
A més, “per què se suggereix a les famílies que davant qualsevol dubte o suggeriment s’adrecin directament a la Conselleria i no als equips directius dels centres si no és per donar a entendre, un cop més, que els centres no proporcionaran informació veraç, o per fomentar les denúncies que, per motius espuris, se succeeixen en els darrers temps contra desenes d’equips directius de centres de primària i secundària de les Illes?”, recorden.
Facebook sí i TIL no
Els directius tampoc callen alhora de criticar que “per què alguns càrrecs de la Conselleria tenen temps per respondre qüestions plantejades en fòrums de Facebook que es caracteritzen per fomentar la persecució contra el professorat i no responen als dubtes que, en relació amb l’aplicació del TIL, els fan arribar els equips directius i les associacions de directors pels conductes oficials?”.
Educació envia informació "errònia" sobre els projectes lingüístics als pares
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
19 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Cap de voltros sap per quina raó aquesta informació des TIL la ha donada sa conselleria, i no es centres? Es una informació que hauria d'estar accesible a ses families, ¿no?
Seguint ses mateixes definicions.... Escola concertada: Es professor es guanya es seu lloc de feina cada dia, perque si no ho fa, se'n va a n'es carrer. Escola pública : Es professor opossita, es guanya la plaça un cop, i cap persona li fa es comptes.
Seguint ses mateixes definicions.... Escola concertada: Es professor es guanya es seu lloc de feina cada dia, perque si no ho fa, se'n va a n'es carrer. Escola pública : Es professor opossita, es guanya la plaça un cop, i cap persona li fa es comptes.
gràcies kan, la veritat que sembla surrealista haver d'explicar aquestes coses, però és així, la gent opina sense saber. i no dic que tothom no pugui parlar de tot, ni molt manco (no em dedic a la medicina però com a usuària del servei sanitari tenc dret a opinar), però el que no podem fer és inventar-nos les coses... esper que amb els teus aclariments les persones que opinen amb dades numèriques hagin entès un poc millor les coses
Com que veig que hi ha molta desinformació referent al tema, anem a veure si podem donar un poc de llum. A continuació explicaré els procediments selectius dels docents. Escola privada: elecció per entrevista de feina, la pròpia escola (empresa) decideix els criteris que ha de tenir la persona que opta a la feina. Poden no demanar el master en formació de professorat (antic CAP). Escola concertada: elecció per entrevista de feina, aquí els criteris mínims els estableix la conselleria: antic nivell C de català (crec que equival al C1 actual), master de formació de professorat i una llicenciatura específica segons les assignatures a impartir (existeix una taula d'equivalències bastant laxa). Escola pública, interí: s'han d'apuntar a la llista d'interins, en la quals s'ordena als aspirants segons una puntuació obtinguda a partir de l'experiència docent, nota de la carrera, formació específica... Per apuntar-se cal acredir nivell C de català i master de formació del professorat. Segons la titulació pots impartir determinades assignatures (la taula d'equivalències és més restrictiva que a la concertada). La crida per cobrir places es fa seguint l'ordre d'aquesta llista. No intervenen afinitats personals ni preferències dels centres. (Cal destacar que ens alguns casos hi ha places que poden requerir més requisits per optar-hi, com ara les places amb B2 d'anglès). A Balears no cal haver passat unes oposicions (a altres comunitats ordenen segons la nota d'oposició), tot i que hi ha rumors que passarà a ser un sistema similar als de les altres CCAA. Escola pública, funcionari: has d'haver aprovat unes oposicions al cos i especialitat específic. És a dir, les oposicions t'acrediten a impartir una única matèria, tot i que en casos extrems es pot recòrrer a fer matèries afins (de principi és incoherent que un interí pugui agafar places mixtes entre dues especialitats, però un funcionari no). A Balears era típic aprovar únicament tanta gent com places hi havia i baixar les notes dels altres per davall del 5 (dic era perquè fa un parell d'anys que no es convoquen oposicions). Per tant, resumint: en l'únic cas on es realitza una prova objectiva per acreditar el professorat és en el cas dels funcionaris públics. Els altres tres casos NO passen cap tipus de prova. Els interins utilitzen una ordenació objectiva i en el cas de concertada tenen llibertat d'elecció amb uns petits requisits imposats per conselleria. PD: podem discutir si el sistema d'oposicions és un bon sistema o no i si la ordenació dels interins segueix criteris pedagògics o no. Però com a mínim és un sistema d'elecció més neta que en el cas de les concertades (on moltes vegades, sobretot en les religioses, no entres si no coneixes a algú de dins).
per a manu, dues preguntes referents a la informació que has exposat: "(...) el 90% de los interinos que se presentan a los exámenes sacan menos de un 3 de nota.": 1. d'on has obtingut aquesta estadística (90%)? 2. a quin examen et refereixes exactament? gràcies
No engañemos a los padres haciendo creer que los profesores interinos han acreditado un mínimo de capacidad. No han aprobado ningún examen. Lo único que tienen que acreditar es un título universitario, he visto ha muchos profesores dando matemáticas teniendo nociones mínimas de integrales o derivadas. Es patético. Creo que el 90% de los interinos que se presentan a los exámenes sacan menos de un 3 de nota. Pero seguro que muchos de los tan informados me lo explicarán.
estaria bé que les persones poc informades sobre els sistemes selectius del professorat s'informassin abans de parlar: - per treballar a l'administració pública com a docent es pot accedir a través d'unes oposicions o a través de la llista d'interins. Aquests darrers no passen cap examen però sí són tutoritzats i han de passar les pràctiques per poder continuar a la llista. - per treballar als centres concertats o privats basta demostrar tenir la titulació corresponent.
I no serà que sa conselleria haurà enviat es projecte que va rebre de cada centre, i aquests centres n'hauran aplicat unaltre?
CONTINUEM igual, com sempre. qui menys en sap es qui més en parla. La Conselleria diu el que fan els Centres i no en té ni idea, ni s'en preocupa. Diu que fan TIL sense saber-ho, diu que esta aprovat pel Consell Escolar sense esser veritat ni comprovar-ho, dona els horaris als pares sense saber si es corresponen amb els del Centre... Mentides i embulls, tot per aprofitar si algun pare " pica " i denuncia al Centre per incompliment. Tots els esforços que facin falta per veure si poden fotre l'educació, al cap i a la fi és l'únic que les importa, cercar una justificació per afavorir les PRIVATITZACIONS. ( On van a escola tots els fills dels politics del PP ??????)