L'Associació Memòria de Mallorca (MdM) formarà part de la comissió d'organitzacions anti-franquistes, composada per una cinquantena d'entitats, que viatjaran a l'Argentina el proper dia 28 de novembre per activar les querelles contra els crims franquistes que instrueix actualment a Buenos Aires la jutgessa Maria Servini de Cubria.
En concret, Memòria de Mallorca explica com arreu de l'estat s'han presentat un total de 170 querelles, de les quals una trentena són mallorquines. "Representam una part important d'aquest procés i no podem renunciar a parlar directament amb la jutgessa que l'instrueix", indiquen veus de l'organització pel record dels represaliats pel franquisme.
Ordre de detenció
Així mateix, des de l'associació expliquen que fa prop d'un mes l'esmentada jutgessa va dictar ordres internacionals de detenció contra coneguts torturadors franquistes, i en lloc de ser detinguts immediatament i posats a disposició judicial -com procedeix legalment conforme al Tractat d'Extradició i assistència Judicial en matèria penal subscrit entre Espanya i Argentina- la Fiscalia de l’Estat va intervenir per impedir aquestes detencions. En aquest sentit, consideren que donaren continuïtat a la conducta de les autoritats espanyoles de denegar la protecció a les víctimes.
També repassen que fins i tot el Comitè de Drets Humans de l’ONU ha fet públic recentment que l'estat incompleix les seves obligacions en matèria de Desaparicions Forçades, i ha instat Madrid a col·laborar amb la Justícia Universal, concretament amb la causa instruïda a l’Argentina, i a no posar traves ni dilatar el procés.
Per tot això i per explicar amb més precisió els detalls del procediment, des de Memòria de Mallorca organitzen una trobada amb la premsa, que tindrà lloc aquest divendres migdia.
Memòria Històrica
Memòria de Mallorca viatja a l'Argentina per activar les querelles contra els crims franquistes
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I pensar que als infants de la meva generació ens varen educar fent-nos creure que Franco ens havia salvat d´uns degenerats!. I pensar que els nostres pares i avis no tenien dret a contar-nos la veritat, per por de que els acabassin de destrossar la vida!. I pensar que la maassa de gent que no pensa amb el seu vot irresponsable ens ha tornat dur a aquells temps de miseria i por!.
Viva la República Española!!