Escudero, March, Cifre, Vidanya i Palou, aquest dilluns a la Cambra de Comerç durant la roda de premsa. | C.P.
El director de l'Anuari de l'educació de les Illes Balears 2013, Martí X.March, ha defensat que “no hi ha cap estudi que vinculi el fracàs escolar amb la immersió lingüística”. I ha afegit que “no hi ha cap informe que faci aquesta anàlisi, perquè el fracàs escolar no és fill d'un sol pare”.
March ha recordat que a Balears no hi ha hagut un sistema d'immersió lingüística de forma homogènia a tot l'arxipèlag i que només hi ha hagut un Decret de mínims que establia que un 50% de l'ensenyament havia de ser impartit en llengua catalana. És per això que considera que “no hi ha hagut una immersió arreu i per això no es pot tampoc generalitzar”.
Així respon March a les idees de José Ramón Bauzá i de molts membres del PP que han donat la culpa a la immersió lingüística del fracàs escolar dels nins balears. March ha opinat que “la campanya per defensar un decret no es basa en fets”. March també ha recordat que els últims informes de competències lingüístiques publicats per l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE) asseguren que els coneixements del català i el castellà són molt semblants i només amb l'anglès cal millorar una mica més.
March ha presentat aquest dilluns, amb part dels 40 autors que han participat en l'edició d'enguany, el desè número d'un Anuari que porta analitzant la situació del sistema educatiu balear des del 2004. Aquest informe, fruit de la col·laboració entre la UIB i Caixa Colonya ha comptat al llarg d'aquests anys amb la col·laboració de 200 experts.
Al llarg d'aquest temps, March ha assegurat haver constatat que “la societat de les Illes ha fet de l'educació un eix central de preocupació i no només pel TIL”.
La immigració a les aules també té espai important a l'Anuari d'enguany i és que el professor de la UIB, Lluis Vidanya, ha analitzat un any més quina és la situació de nouvinguts a les aules balears. Vidanya ha assegurat que en els últims tres cursos, la xifra d'alumnes estrangers ha davallat un 10%. Si el curs 2008-09 hi havia 28.500 nouvinguts a les aules, enguany n'hi ha 25.200, assegura aquest expert en Geografia Humana.
Breu referència al TIL
“El TIL ha estat la gota que ha fet vessar el tassó de la comunitat educativa”, segonss'afirma a l'estudi. El director de l'Anuari ha assegurat que en aquest número no han tingut temps d'incloure cap capítol sobre el Decret de tractament integrat de llengües (TIL), si bé esperen que la pròxima edició serà possible. No obstant això, a la introducció de l'informe no hi falta una al·lusió directa al TIL.
Mirant al futur educatiu, March considera que seran claus “les polítiques educatives que s'aplicaran els pròxims anys i que requereixen d'un alt grau de consens”. És per això que el professor de la UIB ha insistit en què “cal arribar a un pacte educatiu de mínims, a un denominador comú”.
48 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Gori, mongolito, ¿por dónde paras?
per a capocorb: per tancar només vull afegir el primer comentari que vares escriure pel qual jo vaig començar a respondre: "(...)Y en todo caso sería interesante ver estudios que se dedicaran a buscar las causas del fracaso escolar y propusieran soluciones viables (...)". Simplement et vaig respondre que hi ha estudis dirigits al fracàs escolar i hem compartit bibliografia. Per a mi ha estat un plaer mantenir aquest debat, realment interessant i del que he après molt. Coincidesc també que es podria generalitzar i, sobretot com dius, donar exemple evitant els insults que moltes persones dirigeixen a altres amb molt poc respecte. Fins aviat
Cual es la causa del fracaso escolar en Extremadura, Castilla, etc, etc muy superior a Balears ?
Para societat desinformada. Por supuesto que el fracaso escolar depende de muchas variables y podemos comentarlas en otros foros. En este foro en particular tratabamos la noticia: "No hi ha cap estudi que vinculi el fracàs escolar amb la immersió lingüística" yo comenté que tampoco conozco ningún estudio que demuestre lo contrario (posiblemente se debiera estudiar el tema cientificamente y no desee hacerse por no querer asumir un posible resultado no deseado). Si bien me has facilitado información interesante sobre algunos estudios, no has aportado ninguno que demuestre que la inmersión lingüistica no influya en el fracaso escolar. Y como hemos llevado este debate de una forma bastante cientifica, creo que podemos cerrar nuestra participación en este foro con la conclusión (respecto a las hipótesis de partida) que de momento no hemos encontrado ningún estudio consistente que estudie la posible relación entre inmersión lingüistica y fracaso escolar en Baleares y que sería interesante que se hiciera. Por supuesto que podemos tener interpretaciones subjetivas diferentes, pero los hechos son concretos, en cualquier caso, creo que es esperanzador que en un foro plagado de insultos hayamos podido mantener un debate respetuoso.y sería buen sintoma que pudieramos mantener (y se generalizara) este estilo en próximos debates. Bona nit !
per a capocorb: no estic gens en acord amb la interpretació que fas del paràraf extret: "el estudio que me citas no solo no demuestra que el fracaso escolar sea independiente de la inmersión lingüistica(...)": tampoc es demostra el contrari, això és una lectura subjectiva teva. les aportacions que he donat de diferents recerques bibliogràfiques no tenen altre objectiu que demostrar que el fracàs escolar depen de molts de factors estudiats científicament. Puc oferir-te moltes altres si t'interessen. Bona nit!
UUUUUUUUUUUUURTS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
El nivellàs intelectual del mallorquí/mallorquín m'ha deixat sense paraules. Només en puc articular una, i la dedicaré al mallorquí/mallorquín i a tots els qui són com ell/ells, capocorb, balearico popotxos i similars: CUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURTS!!!!!!!!!!!!!
gori, monguer, te rebota y en tu culo explota.
Aquest mallorquín ÉS monguer.
Aquest gori pareix una poquet monguer