La consellera Joana Maria Camps, a una de les seves últimes compareixences al Parlament. | Pere Bota

TW
5
El PSM Més per Menorca desconfia que la consellera d'Educació, Joana Maria Camps, sàpiga valorar adientment les prioritats educatives.
 
Per això aquesta passada setmana el seu diputat a través de la plataforma de MÉS, Nel Martí, introdugué a la Permanent d'Educació del Parlament dues propostes sobre com convé que es distribueixin els recursos que el Govern no ha hagut de pagar en concepte de nòmines als docents que han seguit i encara segueixen la vaga indefinida.
 
Més concretament, la primera instava al Govern a fer públiques les dades econòmiques de les deduccions salarials derivades de la vaga indefinida de professors. També es demanava que aquests recursos 'estalviats' per la repercutíssin directament en l'activitat educativa, per exemple en la dotació dels centres, o els programes educatius.

Les dues propostes de resolució van ser rebutjades per la majoria del PP, amb la qual cosa, el diputat menorquinista creu que els conservadors temen la transparència, i lamenten la falta de voluntat dels populars d'infondre claredat en tota aquesta situació.
 
"El PP vol que sigui la Conselleria la que decideixi el destí final d'aquests recursos, i nosaltres volem que es garanteixi d'alguna manera que el destí serà realment educatiu. Una de les diverses fórmules era que el destí fos pactat amb la comunitat educativa i/o amb els comités de vaga i/o sindicats", explica Martí.

Qüestió de prioritats
Per la seva part, el Grup Parlamentari Popular argumentà que al seu dia la Conselleria ja pactà a la mesa de negociació que destinaria les deduccions salarials dels docents a "necessitats prioritàries" educatives. Segons aquest parer, la pròpia conselleria és l'òrgan competent per assenyalar des d'un punt de vista més general, quines són aquestes necessitats.
 
Amb aquests arguments tractà d'explicar la delegada educativa del Grup Popular, Aina Aguiló, perquè els doblers derivats de la lluita d'un docent no poden quedar al centre on aquest mateix docent exerceix la seva activitat lectiva. D'altra banda, la diputada defensà que "no és el moment de fer públiques les quantitats" que amb l'aturada han quedat a les arques públiques.
 
"Mentre hi hagi una possibilitat d'acord entre les parts per acabar amb la vaga d'educació no hem de pertorbar aquesta voluntat de negociació", explicà.