Moragues nega cap responsabilitat en un suposat contracte fraudulent per Marivent

Moragues aquest dimecres arribant als jutjats de Via Alemanya. | Jaume Morey

TW
1

L'exconseller de Presidència del Govern Albert Moragues (PSIB) ha assegurat avui que ell no va tenir responsabilitat en una contractació del servei de manteniment del Palau de Marivent realitzada durant la passada legislatura que la Fiscalia considera fraudulenta, han informat fonts jurídiques.

Moragues ha declarat avui com a imputat durant mitja hora davant la jutgessa d'instrucció número 10 de Palma, Carmen Abrines, en relació a aquesta contractació que la Fiscalia Anticorrupció considera que va poder ser fraudulenta perquè van optar a ella tres empreses que estaven vinculades entre si i, a més, l'adjudicatària no va prestar adequadament el servei.

La Fiscalia va presentar una querella en relació a aquest contracte de manteniment de què s'encarrega el Govern autonòmic, a l'apreciar indicis de malversació de fons públics pel pagament per serveis de neteja que no es van realitzar, ja que mai van arribar a acudir al palau als 7 treballadors que s'havien contractat.

El ministeri públic va iniciar la seva investigació arran d'una denúncia per la via contenciosa realitzada per l'actual Govern, a l'apreciar que s'havien abonat serveis per uns 500.000 euros que o s'havien prestat.

La fiscalia assenyala en la seva querella que l'anterior administració va poder haver tingut coneixement que s'estava pagant a empleats que no netejaven a Marivent, pel que investiga possibles delictes de malversació, prevaricació, frau a l'administració i falsedat.

Moragues ha declarat que no entrava entre les seves competències com a conseller convidar a les empreses per concórrer al concurs, ni determinar quines eren les adequades i ha assenyalat que ell va autoritzar l'adjudicació tal com li va venir donada pels serveis administratius.