El 73% dels alumnes de 1r d'ESO no estan capacitats per seguir les explicacions d'una classe si s'imparteix en anglès. Així ho revelen els primers resultats d'una avaluació inicial feta per l'Associació de directors i directores d'Educació Secundària de Mallorca (Adesma) a 30 centres de secundària de Mallorca.
Com explica un dels impulsors de l'estudi, el vicepresident d'Adesma, Antoni Quintana, els resultats inicials que xifren en només un 27% dels estudiants amb prou competència lingüística en llengua anglesa s'han obtingut del buidatge de dades dels primers deu centres analitzats, dels trenta on s'ha enviat l'examen. L'Associació espera poder recopilar les dades de la resta de centres ben aviat, però aquesta primera xifra es presenta inicialment com a prou significativa de quina és la tendència predominant entre l'alumnat mallorquí.
Els encarregats de supervisar els continguts de les proves i els resultats són cinc directors que compten amb l'especialitat de llengua anglesa i que han utilitzat els models d'International House. Segons Quintana, “els alumnes són un poc millors en reading (comprensió lectora) que en listening (comprensió oral) que van perduts”.
El 73% d'alumnes de 1r d'ESO no és capaç de seguir una classe en anglès
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
Com podeu fer passar aquestes males estones an ets alumnes?. Clar que no entenen res amb so poc nivell d'anglès que tenen, però si vos esforçassiu i adaptessiu sa classe as seu nivell, pentura, as final de curs vos soprendrieu de lo que han avançat amb sa comprensió d'aquesta llengua, al manco, anirien un poc més preparats de cara as curs qui ve.
Amigo Joan, no olvide que la Marca España también incluye los casos Palau, Pallerols, Pretoria, Pujol i la Banca Catalana, ITV, y por supuesto, las pálizas y agresiones de los gossos d´esquadra.
En cuestiones de corrupción, los catalanes son más españolazos que el fary
Escriuré en castellà pq ho entengui tothom: Seguid pensando que con asignaturas en inglés , va a mejorar el rendimiento de nuestros hijos ... Lo tienen fácil los políticos engañaros, seguro que también os creéis que estamos saliendo de la crisis ...
Las bajas de docentes,no se cubren hasta los 15 o 30 días: el curso pasado miles de horas de clase perdidas; en enero la conselleria debía 8M de € a los centros, hoy debe 9M a 3500 docentes, algunos centros no tendrán dinero para pagar la calefacción cuando llegue el frío.
En ESO hay muchos suspensos. El TIL no reduce el fracaso porque complica el aprendizaje de asignaturas fundamentales.
Asignaturas no lingüísticas en inglés, complicará su aprendizaje: mates, naturales o sociales en inglés, ni aprenderán inglés ni aprenderán las demás. Juntar el fracaso escolar con las lenguas vehiculares: no tiene nada que ver una cosa con la otra. Si los alumnos suspenden mucho, es porque no trabajan lo suficiente o porque el profesor no se explica bien o porque los contenidos de las asignaturas no son los adecuados o porque el sistema está anticuado etc ... Va a explicar mejor un profesor en inglés que en castellano o en catalán? Era muy simple, para mejorar el nivel de inglés: poner más horas de inglés y ya está.
Y por mucho que duela: maestros, profesores, farmacéuticos, jueces, médicos, policías, controladores aéreos, bomberos etc tienen derecho a hacer huelga, cuando no tienen otra alternativa.
Fátima Báñez: La fuga de cerebros es "movilidad exterior". Gobierno Bauzà: El TIL reducirá el fracaso escolar. Montoro: El problema del cine no son las ayudas sino la calidad. A esto hay que añadir: los brotes verdes con un 26% de paro, las preferentes, el caso Bárcenas , el caso Urdangarín y los ERE de Andalucia. Esta es la "marca España"
Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris escrits en la llengua cooficial distinta del català o LEPE (Lengua Española Propia de España i del mundo mundial...). I si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí l'idioma foraster no és útil ni necessari.
En catalán, en cambio, siguen las clases de puta madre, no conocen el fracaso.
Els mals resultats en l'aplicació del TIL es deurien a la incompetència del professorat, no del govern. Però més aviat pens que es tracta simplement de mala bava: si el professorat es proposa d'entrada fer la traveta a tot el procés, el fracàs és segur.
A 1er d'ESO no caldria. Bauzá havia establert l'anglès com a voluntari. Però els vaguistes no ho acceptaren. Ara vos l'empassau a l'ESO i tot, per caparruts.
I el 73% de la classe que no entén o no pot seguir la classe, mentrestant què fan? Perquè que jo sàpiga (i en sé) els al·lots no s'estan aturats. Algú creu que es queden asseguts a les seves cadires intentant "pescar" alguna cosa? Jo diria que no. Als al·lots d'avui en dia, costa molt tenir-los atents i engrescats i el tema els ha d'interessar molt. Potser els primers dies, ho provaran d'escoltar, però els dies següents se'n ben regalaran de la veu de fons del professor i començaran a fer-ne "cent per un peçol" i no hi haurà qui faci classe. Serà un perdre el temps, el alumnes, els mestres i tothom. Augmentarà o disminuirà el fracàs escolar? S'admenten messions...
Jo no m'ho crec, que el 27% dels alumnes illencs siguin capaços de seguir una classe en anglès, però, encara que sigui així, que s'ha de fer amb els 73% restants? Es pot admetre que es doni una classe en una llengua que tres quartes parts dels alumnes no l'entenen? El fracàs del curs està més que assegurat.
A Heu d'adaptar sa classe as nivell dets alumnes:
I què hem de fer convertir l'educació en aprenentatge d'Anglès o ensenyar continguts?