Cartell informatiu de la marxa a favor de l'ensenyament a Menorca.

TW
9

Unes 1.700 persones, segons els organitzadors, participaren aquest diumenge a Menorca en una marxa convocada en protesta contra l'aplicació del Tractament Integrat de Llengües (TIL) i la política educativa del Govern balear.  La protesta ha començat devers les 8.30 del matí, quan dues marxes a peu han sortit des de Maó i Ciutadella amb destinació al Mercadal per la carretera general i amb la vigilància d'alguns controls de la Guàrdia Civil. La meta era la plaça de Pere Camps on els esperaven altres grups de pares, alumnes i docents.

Els organitzadors calculen que a cada braç de la marxa hi participaren més de 400 persones mentre que al Mercadal els esperaven altres 700 persones més. Quan finalment han coincidit tots els participants, el grup s'ha dirigit fins al recinte firal darrere d'una pancarta de la Federació d'Associacions de Pares i Mares de Menorca (FAPMA) que deia «Teniu el poder però nosaltres la raó».

El president de Fapma, Josep Castells, destacàque la marxa constitueix una «exhibició de solidaritat impressionant» . «Una cosa així no entra en el guió d'aquesta crisi ni de la Llei Wert, en què se'ns diu que hem de ser competitius fins a l'extrem. Nosaltres, per contra, reaccionam amb solidaritat», afirmà.

El director de l'institut M. Àngels Cardona, Juanlu Pons, defensà l'actuació dels directors de centre a Menorca, tres dels quals estan expedientats per la Conselleria d'Educació, per no haver acceptat les modificacions als projectes d'aplicació del TIL dels seus centres realitzades per la Inspecció educativa.

Notícies relacionades

Les mobilitzacions en matèria d'Educació de caràcter festiu continuaran la setmana següent, amb un concert solidari i l'enregistrament d'una actuació espontània o «flashmob» per l'educació.