La diputada de la coalició PSOE-Pacte per Eivissa al Parlament de les Illes Balears, Esperança Marí, presentà una proposició no de llei a la comissió d’Educació amb dos punts, els quals foren tomats pels vots contraris dels membres del Partit Popular.
El primer instà el Govern a distribuir de manera aleatòria i compensada entre els diferents centres educatius l’alumnat nouvingut. “Dificulta molt l’acció educativa el fet que hi hagi tendència a concentrar els alumnes a determinats centres, tot creant guetos d’alumnat d’immigració recent”, comentà Marí.
Com que el PP hi votà en contra, la diputada pitiüsa creu “es mostren favorables a l’existència de guetos dins el sistema educatiu. És totalment inacceptable que s’esgrimeixi la lliure elecció de centre per votar a favor dels guetos. És una befa i un escarni: no hi ha lliure elecció de centre per als que no tenen mitjans”.
Així mateix, Marí demanava que el Parlament instàs el Govern a proveir un mestre més a dues escoles amb un fortíssim contingent de població immigrada de llengua no romànica. En concret àrabs, procedents del Marroc.
Inconstitucionalitat del LAPAO
En la mateixa comissió es votà una altra proposta, aquesta del Grup MÉS, relativa a un possible recurs d'inconstitucionalitat contra la Llei de llengües d'Aragó, la que anomena LAPAO al català propi de la Franja de Ponent.
La proposició fou defensada pel diputat Antoni Alorda, i rebatuda per la cap d'Educació del Grup Parlamentari Popular, Aina Aguiló. En la votació, la majoria dels nou vots del PP la rebutjà.
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
-1289: A la dedicatòria que fa Ramon Llull en un manuscrit seu que va lliurar al Dux de Venècia, Pietro Gradenigo, es pot llegir: "Ego, magister Raymundus Lul, cathalanus" ("La Festa de l'Estendard y los orígenes de los mallorquines", Bartomeu Bestard, cronista oficial de Palma. Diario de Mallorca, 30-12-2012) -1309: Fragment de l'aprovació de la Doctrina lul·liana "ad requisitionem Magistri Raymundo Lull Chatalani de Majoricis" ("Nueva Historia de la Isla de Mallorca y de otras Islas a ella adyacentes" de Joan Binimelis, Mallorca 1593. Traduïda de l'original català al castellà per Guillem Terrassa i impresa a la impremta Tous de Palma l'any 1927 per al diari "La Última Hora". Tom V, capítol I, pàg. 10) -1365: Els diputats mallorquins escriuen al Cerimoniós: "Com los mallorquins e poblars en aquella illa sien catalans naturals, e aquell regne sia part de Catalunya...", http://argumentari.blogspot.com.es/2009/02/referencies-sobre-la-llengua.html -1390: Els jurats del regne de Mallorca ordenaven que "si alcun català robava gra de dia, lo fossen tallades les orelles; si el lladre era un catiu o cativa" se li augmentava el càstig. Si el robatori era durant la nit se'l condemnaria a la forca, "per qualsevol persona axí catalana, com catiu o cativa". Això demostra que el gentilici "català" es feia servir per a referir-se als repobladors cristians lliures, o als seus descendents, i per a diferenciar-los, dins la societat mallorquina, dels esclaus. ("La Festa de l'Estendard y los orígenes de los mallorquines", Bartomeu Bestard, cronista oficial de Palma. Diario de Mallorca, 30-12-2012) -1418: Anselm Turmeda es presenta ell mateix de la manera següent: "aquell fill d'Adam que està assegut sota aquest arbre és de nació catalana i nat a la ciutat de Mallorques i té per nom Anselm Turmeda". ("La Festa de l'Estendard y los orígenes de los mallorquines", Bartomeu Bestard, cronista oficial de Palma. Diario de Mallorca, 30-12-2012)
En bona lògica, encara que no siga tan esperpèntic, també s'hauria de proposar un recurs d'inconstitucionalitat contra es fet de resistir-se a anomenar català a sa llengua que es parla en es País Valencià
Mentre hi hagi dones beneites, l´Opus i companyia els faran espolsar els altars. La missa la diran ells. Es mengen les popes i les beneitones tans sols arriben a les deixalles. Idò que els aprofiti! Ja s´ho faran! Si no volen obrir els ulls que vagin palpant pel món.
Barco per tot pancatalanisme de sa nostra terra !!! Mallorca is not Catalunya !!
"Educar és preparar per a la vida donant al cos i a l'ànima tota la bellesa i perfecció possibles". Plató.
la educación es : El proceso multidireccional mediante el cual se transmiten conocimientos, valores, costumbres y formas de actuar. La educación no sólo se produce a través de la palabra, pues está presente en todas nuestras acciones, sentimientos y actitudes. Los guetos no existen , lo que existe es la intolerancia , la falta de criterio y la falta de profesionalidad , a cada persona hay que ofrecerle lo que esta dispuesta a aceptar en todo momento , es un proceso , a un niño de 1 año , no se le puede enseñar los numeros binarios , pero si que se le puede enseñar , a comer , a andar , o reconocer rostros , formas y objeto e iniciar la fonetic a, mientras tu te comunicas no solo transmite informacion de conocimientos , transmiten emociones , sentimientos , gestos , sonidos , imagenes y lenguaje . el ser humano aprende pòr repeticion , hay que generar seguridad , confianza y bienestar . Un niño aprende si tiene amor , amor es alimentacion adecuada para su edad , afecto por parte de sus padres - tener a quien querer y que nos quieran , sensacion de grupo de pertenencia , apego - familia , amigos , grupos de trabajo, colegio , futbol ,... cuando esto existe puede dar rienda suelta a tu imaginacion , a tus curiosidades e ilusiones , el estudio , el trabajo ,. los viaje s, los libros , los juegos , el placer del desarrollo y del avance . No hay guetos los guetos están en nuestra pensamiento , cuando continuamente deciomos o nos decimos - no , no , no , no , no , no ,no , no , no ,no , el niño acaba interiorizando que no puede aprender , que no puede crecer , que tiene que conformarse con una vida sin futuro , solo presente y pasado . los niños son más listos que el hambre y el ser humano como todo animal está programado para sobrevivir , demosle las herramientas necesarios para ello . no puede ser que un niño al iniciar la eso no sepa leer , ni escribir correctamente y que su capacidad comprensora sea una calamidad . el TIL es necesario , el til es conveniente , el TIL esta enmarcada en la estrategia europea en formacion y educacion para el 2020 . Ahora solo falta que cada parte de este entramado haga su trabajo , el padre con su apoyo , el profesor con su profesionaliodad , el director con su gestion , y el inspector haciendo que se cumpla la ley , los politicos sobre crean el marco juridico teniendo en cuenta la situacion socioeconomica actual , la constitucioan europea , la constitucion española y la estrategia europea ,... . seamos optimistas , generemos confianza , dejemonos de luchas patricidas y exijamos gestion de calidad en las aulas . Saludos , estamos hartos d epoliticos de mochila y alpargata , necesitamos una sociedad basada en el conocimiento , no en las creencias . Yo creo , yo creo , yo pienso , no hay que dar argumentos y avanzar hacia la igualdad .