La portaveu del grup parlamentari socialista a les Balears, Francina Armegol, ha afirmat que existeix un «caos absolut» als centres escolars de les Balears, a causa dels dubtes que representa l'aplicació del Decret de tractament integrat de llengües (TIL), després que els sindicats i l'Assemblea de Docents hagin decidit aparcar la vaga indefinida «temporalment» i començar aquest dilluns les classes, després de tres setmanes sense activitat docent.
En roda de premsa, la líder socialista, que ha estat acompanyada del diputat Cosme Bonet, ha mostrat el seu suport als professors per haver actuat amb «responsabilitat i sentit comú» en la seva decisió d'iniciar les classes i, al mateix temps, continuar negociant amb el Govern balear l'aplicació del polèmic trilingüisme.
Armengol, ha criticat durament al president del Govern balear, José Ramón Bauzá, per estar desaparegut, i no haver pres cartes en el problema obert amb la comunitat educativa, cosa que, al seu parer, hauria de fer «en lloc d'anar de festa» i tenir una agenda en la qual no figura la negociació i el diàleg per poder posar fi definitiva al conflicte que, tal com ha remarcat, continua obert.
En la seva opinió, Bauzá hauria d'implicar-se en aquest assumpte i intentar el consens al qual no han estat capaç d'arribar ni la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, Joana Maria Camps, ni el secretari autonòmic d'Educació, Guillem Estarellas.
Amb tot, Armengol s'ha referit a la «inseguretat jurídica» que comporta l'aplicació del TIL, ja que, segons ha dit, els centres no saben si han d'aplicar el primer decret, que va ser substituït després per un segon decret -que va ser convalidat al Parlament balear -, després de l'acte emès pel Tribunal Superior de Justícia de Balears.
#16S: vaga indefinida a l'educació
"Caos absolut" a les escoles pels dubtes que ofereix l'aplicació del TIL
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
És increïble com el 20% de la població escolar de les Illes Balears vol imposar el seu castellanisme radical(vos records, hereus de'n Franco, que el 80% dels pares varen triar que volien aprendre en mallorquí: qui són els fascistes??) A més, i ara m'esbravaré, els tenc ben plens que me vulguin imposar una llengua, que allà on ha estat imposada, a part aniliquilar la cultura pròpia ha convertit el país en un país pobre: basta mirar tot Sudamèrica, i les antigues colònies espanyoles d'Àfrica. Totes són actualment "potències mundials". Per no dir la deplorable imatge de la marca Espanya...
Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris escrits en la llengua cooficial distinta del català o LEPE (Lengua Española Propia de España i del mundo mundial...). I si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí l'idioma foraster no és útil ni necessari.
¡Bauza, yes we can! es la primera lección que tienen que aprender los docentes catalufos en clase.....se les va a quedar marcada, vamos que no la van a olvidar...........jajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajaja
UNA VEZ TERMINADAS LAS NEGOCIACIONES EXISTENTES, ES EVIDENTE QUE LOS DOCENTES MANTENDRÁN SU POSTURA INICIAL DE NO QUEREN IMPARTIR EL TIL, YA QUE EL GOVERN NO CEDERÁ AL CHANTAJE POLITICO DE TODO ESTE MONTAJE, DICHO LO CUAL, CONTRA LA INSUMISIÓN, SANCIÓN ADMINISTRATIVA.
Pancatalanismo = Fascismo
Esto si que es comedia, donde llega el grado de adoctrinamento catalufo, los pobres niños acudiendo al cole vestidos con el atuendo verde, y con flores, y además agradeciéndoselo a sus adoctrinadores. Esto me recuerda a las juventudes y movimientos neofascistas del pasado.
En Matajuncos parece no haber caos absoluto: 8 niños más el profe de verde obligatorio 12 niños sin camiseta sin camiseta de fuerza
El nacionalismo fascista catalán quiere adoctrinar a nuestros hijos. Que hay de malo en quitar clases de catalán en favor del castellano y del inglés.? Me gustaría que alguien con dos dedos de frente me lo explique
Problemes causats per un govern irresponsable i amb un grau bastant baix de cultura.