L'assemblea s'ha fet a l'IES Berenguer d'Anoia d'Inca. | Miquel A. Cañellas

TW
58

Els docents continuaran la vaga indefinida i les negociacions, tot i que Educació no hagi volgut tenir en compte les seves propostes en aquesta cinquena Mesa Sectorial, d'aquest dijous.

L'Assemblea de Docents es va reunir ahir després de la Mesa, a l'IES Berenguer d'Anoia d'Inca, per decidir si desconvocava o suspenia la vaga, després que el Govern no hagi volgut entrar a negociar el calendari d'aplicació del Decret de tractament integrat de llengües (TIL), ni l'hipotètic caràcter voluntari del Decret.

Notícies relacionades

A les últimes tres reunions, Educació no va proposar als comitès de vaga cap proposta nova, després d'acceptar que el TIL fos voluntari enguany a 1r d'ESO. És per això que els vaguistes volen que la Conselleria posi sobre la taula noves propostes sobre el TIL i no parli només d'incrementar pressupostos o cobrir les baixes del professorat quan toca.

A la multitudinària assemblea, on hi varen participar gairebé 1.000 docents, també es va decididr intensificar l'aturada aquest divendres i aprofitar per fer assemblees organitzatives a cada centre.

Comitès de vaga i Educació es tornaran a reunir avui a les 11 del dematí a la Conselleria per intentar desbloquejar la situació. La proposta de l'Assemblea de Docents i de la Junta de Personal Docent no Universitari (STEI-i, FECCOO, UGT i Anpe) continua sent que el caràcter voluntari del TIL sigui a totes les etapes educatives i no només a 1r d'ESO. Ja a les 17 hores, un cop escoltades les propostes d'Educació, es tornarà a celebrar una nova assemblea a Porreres, just abans del concert per recaptar fons per a la caixa de resistència.