La Mesa Sectorial d'Educaciço d'aquest dilluns. | Pere Bota

TW
35

La Mesa Sectorial d'Educació, que ha començat aquest dijous a les 14 hores i que ha durat més de tres hores, ha acabat sense acord per segon dia consecutiu.

Educació es manté en què la implantació del Decret de tractament integrat de llengües (TIL) seria obligatori aquest curs a Infantil i Primària i només optatiu a Secundària. Els sindicats i el Comitè de Vaga de l'Assemblea de Docents han considerat insuficient aquesta proposta que ja es plantejà a la Mesa d'ahir.

Les tres hores de negociació d'avui només han servit perquè la Conselleria es comprometi també a desdoblar les aules de 1r, 3r i 5è de Primària on s'hagi d'impartir assignatures no lingüístiques en anglès i on les ràtios d'alumnes estiguin per sobre dels 20 alumnes o hi hagi un alumnat amb més dificultats d'aprenentatge.

Educació també ha explicat als sindicats que ha fet arribar les propostes d'ahir als Comitès de Vaga dels diferents centres educatius. Segons els representants dels treballadors, la Conselleria no hauria d'haver enviat aquest document als centres ja que els sindicats no han donat en cap moment el seu vistiplau.

Educació ha entrat a la trobada amb disposició de cedir
La Conselleria d'Educació ha reiterat avui la seva disposició a cedir en el calendari d'aplicació del trilingüisme en els centres docents. El departament autonòmic ha assistit a la convocatòria amb vuit propostes de negociació per a «intentar donar sortida a la vaga» que arriba avui al seu novè dia de protesta per l'aplicació del sistema trilingüe a partir d'aquest curs i per les retallades en l'educació.

Notícies relacionades

La Conselleria d'Educació va proposar ahir als sindicats en la reunió de la Mesa Sectorial d'Educació que la implantació del Decret de tractament integrat de llengües (TIL) es produeixi aquest curs a Infantil i a 1r, 3r i 5è de Primària com estava previst, però que en el primer curs de secundària sigui voluntari per part dels centres.

La resta de propostes amb les quals han cercat el consens amb els agents socials són el compromís de tornar a debatre per a consensuar el projecte de llei de la convivència escolar i de l'autoritat del professorat, així com la garantia que es revisaran les plantilles i ràtios dels centres.