El Col·legi de Biòlegs de Balears és una de les organitzacions que en les últimes hores ha censurat la política educativa del Govern i el polèmic Decret de llengües.
La Junta de Govern de l'òrgan que aplega els biòlegs a Balears ha publicat una nota pública on considera que "les matèries científiques, i molt especialment les que tenen relació amb la realitat ambiental i ecològica, no poden ser explicades en una llengua que els alumnes i professors no dominen", i que no és la que vehicula els coneixements tradicionals.
Segons el seu parer, les reivindicacions de la Plataforma Crida i de l'Assemblea de Docents són "justes" i "democràtiques". "S’haurien d’escoltar totes les veus i arribar a un consens", considera. "El Govern té el deure d’aconseguir un pacte amb tots els sectors de la comunitat educativa mitjançant el diàleg, no l’imposició", destaca la Junta de Govern dels biòlegs.
Democràcia versus intransigència
Així mateix, l'Assemblea que aplega treballadors i usuaris de l'Hospital de Son Espases (ATUHSE) es manifesta a favor dels docents en vaga, ja que aquesta actitud és una "expressió democràtica davant el sistema dictatorial i intransigent del Govern".
"Exigim una escola gratuïta i de qualitat, laica i participativa com a dret fonamental dels ciutadans. Cridam a la unitat de lluites, a la unitat de col·lectius i a la solidaritat per a mantenir el pols a les forces intransigents que ens governen".
L'associació que s'ha mostrat molt crítica amb els ajustaments al món sanitari reitera l'argument del 'sí' a l'anglès, malgrat no acceptar el TIL pel seu caràcter "nefast" a l'hora d'aplicar el que hauria de ser un mètode flexible i gradual de forma imperativa i ràpida. "Això reflecteix las seves intencions reals", destaca l'ATUHSE.
Educació per a elits
La LOMQE del ministre Wert no és una millor iniciativa que l'esmentada, i la caracteritzen com "l'expressió del desig de potenciar l'escola privada en detriment de la pública. Volen que l'educació torni a ser pròpia de l'elit, només mentides com que hi ha més beques en defensa de les seves posicions".
Pel que fa a la qüestió menorquina, exigeixen la "llibertat dels encausats per exercir simplement la llibertat d'expressió. Mantenim la insubmissió davant una possible Llei de Símbols orquestrada per a reprimir el Dret a la Lliure Expressió", afegeixen.
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Crec que aquí s'estan mesclant molts de temes. i val la pena aclarir algunes qüestinos. En primer lloc, val a dir que la finalitat del TIL no és fer que els alumnes siguin trilingües, cosa impossible amb la preparació del professorat actual i la inversió quei hi destina l'adminastració, sinó simplement incrementar l'ús del castellà a les aules. En segon lloc, el professorat no només no està capacitat per donar una matèria científica, sinó qualsevol matèria. Aquí hauríem de discutir que s'entén per ciència i, per això, som contrari a fer aquesta distinció. Simplement vull destacar que el professorat no està preparat. I, segons el meu parer, no basta tenir ni el B2 ni altres nivells superiors, sinó que l'ensenyament l'haurien de fer nadius o insulars amb un nivell elevadíssim d'anlgès (només adquirible en gent que acabi de viure durant molt de temps a una àrea angloparlant. En tercer lloc, els alumnes no són capaços de seguir les matèries impartides en anglès com a llengua vehicular. Basta demanar-ho als professors dels programes experimentals que s'han dut a terme fins ara. I, per no allargar-ho més, dir que el TIL només és una presa de pèl política que pretén enganyar els pares de les Illes, fonamentant-ho tot amb un argument falaç i perniciós que és el de què el fracas escolar és fruit de l'immersió. Argument adduït sense cap argument científic ni pedagògic. El TIL no té cap ni peus i respon única i exclusivament al desig d'en Bauzá que vol guanyar punts davant Madrid, costi el que costi, menyspreant la nostra llengua per afavorir els seus interessos polítics.
Roberta, si els teus fills viuen a les illes i no dominen la nostra llengua, malament anam, perquè no és acceptable que siguin forasters i desarrelats en la seva pròpia terra.Per a fer-s'ho mirar, sobretot els pares.
A Roberta: de ben segur que els teus fills i filles xerren un perfecte mallorquí (català de Mallorca) de la mateixa manera que deuen xerrar un perfecte castellà malgrat no sigueu de Valladolid. Amb el que estàs dient insinues que els teus fills no són capaços d'aprendre una altra lléngua que no sigui el castellà. Si és així, com vols que apreguin anglès?
Por eso si el idioman que dominan y hablan mis hijos es el castellano...¿por qué se lo tienen que explicar en catalán?
Per sou un pesats, això.."Tot es custio de comensa (...)"....no ho déus dir per experìencia no? perquè això d'aprendre a escriure.... si n'han d'aprendre amb totes les faltes que tu fas...serà millor cercar un altre sistema...perquè fa feredat llegir-te
Per sou un pesats, això.."Tot es custio de comensa (...)"....no ho déus dir per experìencia no? perquè això d'aprendre a escriure.... si n'han d'aprendre amb totes les faltes que tu fas...serà millor cercar un altre sistema...perquè fa feredat llegir-te
Per sou un pesats, això.."Tot es custio de comensa (...)"....no ho déus dir per experìencia no? perquè això d'aprendre a escriure.... si n'han d'aprendre amb totes les faltes que tu fas...serà millor cercar un altre sistema...perquè fa feredat llegir-te
Clar, tot és començar, però a través d'un procés pedagògicament viable i acceptat per la comunitat educativa. No amb aquesta toixerrudesa pepera anomenat TIL fet en dos dies a lo viat i sense preparació de docents ni d'alumnes.
Tot es custio de comensa , els nins aprenen a llegir , es criure ,... igual que a menjar , nomes es questio de repetir repetir i repetir i no rt dones conte i a poc a poc es fas cami , aixi de facil , amb motivacio i esforc s, arriba a la lluna .