Una gran marea verda a les portes del Parlament. | M.À.C.

TW
8

La cita parlamentària que preveu validar el Decret de tractament integrat de llengües ha mobilitzat un altre pic una nombrosa marea verda, que s'ha començat a concentrar des de les 10 del dematí al carrer Palau Reial i que ha reunit una vegada més a milers de partidaris de la vaga indefinida que viu l'ensenyament des de dilluns passat, 16 de setembre.

Passades les onze del matí, quan en teoria havia de començar la sessió al Parlament -malgrat que un canvi d'hora ha avançat l'activitat dels diputats- moltes més camisetes verdes que les prop de 2.000 que s'ajuntaren a aquest mateix punt la setmana passada han omplert els voltants de la Cambra, amb crits, xiulets, tambors i pancartes contraris a la reforma educativa de l'Executiu.

L'estesa verda ha superat les previsions més optimistes, i durant a l'interior els diputats discutien sobre diversos temes, també sobre el TIL, a fora una gentada ocupava des de Palau Reial fins a la plaça de Cort, i més enllà. Prop de 150 persones s'han registrat per a seguir la sessió al saló de plens i la Sala Verda.

Notícies relacionades

A més, alguns assistents han criticat que el Govern ha retardat voluntàriament l'hora de la votació del TIL, perquè els professors just tenen permís per a manifestar-se fins a les 14.00 hores.

Quasi un 70 per cent de seguiment
Sembla que el setè dia de vaga torna a viure un increment del seguiment dels professors a l'aturada. Segons el sindicat STEI, la participació de la jornada es xifra en el 69,97 per cent.

En un comunicat STEI comenta que «cal situar aquestes xifres en un context de rotació de professorat amb tot el referent als serveis mínims i al suport que es rep per part de les associacions de pares i mares».

En canvi, la versió del Govern difereix considerablement d'això. Segons ha expressat la Conselleria d'Educació, les dades enviades pels secretaris i els directors dels centres educatius mostren que un 15% dels professors han continuat fent vaga avui, sumant en total 2.287. "Això suposa que respecte a ahir el seguiment ha pujat en 5,5 punts i respecte al primer dia ha baixat en 7,2", incideix.