nubes dispersas
  • Màx: 23°
  • Mín: 15°
21°

Els docents aprofiten per informar les famílies de la vaga indefinida, fins i tot en àrab

El col·lectiu de professors en lluita ha fet servir la represa de les classes per a informar molts pares que no tenien notícies de l'enfrontament educatiu

1366
Imatge del fulletó escrit en anglès i àrab. | R.D.

Nombroses escoles de primària s'han apuntat a la tècnica d'informar les famílies sobre els motius de la vaga que comença el pròxim dilluns, conscients que a aquests centres els pares encara segueixen duent els fills més petits a classe, especialment en un dia com avui, després d'uns quants mesos de vacances.

És el cas, per exemple, dels col·legis de Son Gotleu, a Palma, on els mestres han repartit aquests fulletons editats en català, castellà, anglès i àrab, per a recordar els progenitors d'un ample ventall de procedències que els docents fan vaga "per a defensar el futur dels vostres fills i filles".

En aquest context, afirmen que les directrius de l'Executiu no els deixen fer bé la seva feina i enganyen tothom. "Un Govern que ataca els mestres no mereix la teva confiança. Que no t'enganyin", sentencia la nota.

Aquesta tasca que han executat molts docents a l'exterior dels centres minuts abans de començar amb l'activitat lectiva era un dels punts anunciats per l'Assemblea de Docents en les diverses reunions dels últims dies, de cara a preparar la convocatòria de l'aturada indefinida.

Terminis de la Conselleria
El fet que per qüestió de terminis fora inhabilitat l'inici de la vaga indefinida coincidint amb el mateix dia que es posen en marxa les classes, aquest divendres 13 de setembre, ha servit els docents compromesos amb la lluita del sector per a apropar a molts pares que no en sabien res la situació en la qual es mou l'escola en les últimes setmanes.

Malgrat haver acumulat moltes portades i titulars a la premsa, encara queden ciutadans no gaire informats sobre el descontentament generalitzat a bona part del sector de l'ensenyament, i les causes que motiven aquest ambient.

En aquest sentit, es pot afirmar que el gir interpretatiu que donà la Conselleria d'Educació als terminis per a invalidar l'aturada convocada en un primer moment pels sindicats STEI i CCOO podria ser-li contraproduent.

Ara més famílies han estat posades en coneixement de tot l'embull educatiu i les causes que hi ha al darrere de la vaga indefinida a partir del 16 de setembre. D'aquesta forma, els docents han guanyat inevitablement més suports entre la ciutadania.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Dioclecià,, fa mes de 10 anys

S'ho tenen ben merescut. Molts de mestres es pensen que són ells qui han de fer política "educativa" i política "lingüística", Però això no és així. Si es volen dedicar a fer polítiques, el que han de fer és presentar-se a unes eleccions (amb el PSIB, Més, ERC, PSM, PI o EU) i maldar de ser elegits. Llavors sí podran fer política. Però des del centres educatius, així com des de la UIB, no han de fer política. A més, ni uns ni els altres estan en condicions de donar lliçons al Govern de res, en vista del fracàs col·lectiu que per a les Illes suposa l'actual sistema d'ensenyament vigent a les Illes. Els mestres haurien de fer més feina, plorar menys i fer-ho molt millor. No són conscients que són uns privilegiats, tot i pensar-se que són intocables. Ca barret! Fins aquí podíem arribar...

Valoració:-11menosmas
Per filólogo caucásico, fa mes de 10 anys

Perdón por la impertinencia, pero creo que a estos se les ha pasado informar en lengua sugaratí, tamíl,y suajili (y va sin indirectas), no vaya a ser que a estas étnias no se les informe concienzudamente, aunque sea en español.

Agur

Valoració:-7menosmas
Per observador educativo, fa mes de 10 anys

Los adoctrinadores fascistas no aprovechan para informar a los padres de la realidad existente, sino, que los amedrántan, los intimidan, y les niegan el derecho a los progenitores a llevar a sus hijos a la escuela, esa es la realidad nazionalista intransigente y retrógrada.

Valoració:-5menosmas
Per EL CORREO DEL ZAR, fa mes de 10 anys

YA ES UN HECHO EL COMIENZO DEL CURSO ESCOLAR, DONDE LAS NOVEDADES SERÁN HISTÓRICAS YA QUE LOS ALUMNOS TENDRÁN UN ÁMPLIO ABANICO EDUCATIVO, LO QUE LES BENEFICIARÁ EN EL FUTURO, PERO SOBRE TODO, EL SISTEMA EDUCATIVO INSULAR HA DADO ESTE PASO CON LIBERTAD, Y CON EL APOYO DE UNA MAYORIA SILENCIOSA, A PESAR DEL RUIDO DE UNA MINORIA INTRANSIGENTE.

Valoració:-3menosmas
Per ¡Aquí en antiCATeto!, fa mes de 10 anys

Que no nos impongan el CATeto en este foro, dejemos de responder y valorar la lengua CATeta y si podemos evitarlo cojonudo (para lo que sirve). Demostremos con hechos que el idioma CATeto no tiene futuro alguno fuera de alguna sala de estar de algún CATeto.

Valoració:-9menosmas
Per Es teu padrí, Joserra, empegueït, fa mes de 10 anys

El nacionalisme castellanista d'en Bauzà és fanàtic i gairebé castrense (de família li ve). Fins ara a l'escola s'aconseguia més o manco que tots els nins sabessin castellà i català (mallorquí), i a poc a poc també anglès, perquè ja estaven implantades les Seccions Europees en què moltes assignatures es feien en anglès. Però es feia amb professors i alumnes preparats i motivats. Ara tot això s'ho carregaran per ampliar el castellà com sigui amb l'excusa de l'anglès. Al final els alumnes només sabran castellà, perquè ni aprendran anglès ni l'assignatura. I d'això es tracta. Al programa electoral, el PP optava per l'elecció de llengua, la famosa llibertat dels pares, però no els va sortir bé. Ara s'han decantat per la imposició pura i dura del castellà i de l'anglès de forma barroera i precipitada. On queda la famosa llibertat? El PP no compleix ni el seu programa electoral.
Volen tornar a l'escola d'en Franco, que és on varen estudiar ells.

Valoració:21menosmas
Per José Ramón Bauzá y espos@, fa mes de 10 anys

El Govern té dret a imposar la seva política, però els professors també tenim dret a protestar pel deteriorament de l'educació pública. I convé recordar que el sistema educatiu espanyol, segons l'informe PISA, és dels tres més igualitaris d'Europa, encara que els resultats globals siguin mitjans-baixos. Això vol dir que els alumnes tenien més o manco les mateixes oportunitats d'assolir estudis superiors independentment del seu origen socioeconòmic. I això és un mèrit que no se sol valorar i que ara es perdrà: amb classes de 30 alumnes, substitucions de professors de baixa al cap de 15 dies, sense professors de suport, sense desdoblaments, etc. no es aprendre anglès, ni castellà, ni res. I l'educació és el futur i la prosperitat d'un país. Si en comptes d'AVEs, aeroports, Palma Arenas i Palaus de Congrerssos inútils haguessin invertit en educació, ara p'entura tendríem una Formació Professional com l'alemanya i una indústria solvent.

Valoració:10menosmas
Per Mare, fa mes de 10 anys

ELS PARES NO HEM DE DEIXAR ELS DOCENTS TOTS SOLS.Els docents lluiten per la qualitat de l'educació, la de tots, i la qualitat passa per aturar les retallades, per no omplir les aules d'alumnes que no podran esser ben atesos, i menys els qui tenen dificultats, per seguir donant beques i ajuts per llibres. El TIL és una maniobra política . L'anglès és important, però no a potades, sense consens amb els professionals .Què diríem si algú que no en sap de medicina li digués al metge com ens ha d'operar? o el qui no enten de mecànica, li diu al mecànic com ha d'arreglar el cotxe? doncs sembla que de docència tothom té un màster!! Escoltem i recolzem als professors, JA!!

Valoració:13menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente