L'Assemblea de Docents va celebrar, a finals d'agost, una multitudinària assemblea per impulsar la vaga indefinida. | Guillem Mas

TW
13

L'Assemblea de Docents continua amb els preparatius de la vaga indefinida a l'Educació que començarà el pròxim 16 de setembre. En aquest sentit, el Comitè de Vaga ha fet públic el número de compte corrent de la Caixa de Resistència que servirà per sufragar les despeses que generi l'aturada indefinida.

Les regles de funcionament de la Caixa de Resistència es varen aprovar durant la darrera reunió del 30 d'agost. Segons expliquen des del comitè de vaga, el compte corrent s'ha pogut obrir amb l'ajuda de l'Obra Cultural Balears que ha posat a la seva disposició el seu CIF. Per tant, des del comitè, expliquen que els ingressos s'han de fer a nom de l'OCB al número de compte 2056-0009-74-4102003418 de Caixa Colonya.

Notícies relacionades

El Comitè de Vaga afirma que la caixa de resistència “és un instrument bàsic de la lluita dels treballadors i, a més, permet que tota aquella persona que es vulgui solidaritzar amb la vaga, ho pugui fer aportant la seva petita part a la caixa de resistència”. En aquest sentit, segons asseguren els responsables de l'assemblea, “són molts els missatges que hem rebut en els darrers dies, mostrant aquesta voluntat, que permet que molts de ciutadans s'impliquin activament en la defensa d'un dret bàsic com és el de l'educació de qualitat”.

Decret TIL
L'Assemblea de Docents, així mateix, va voler deixar constància de la seva determinació “de no fer ni una passa enrere en la convocatòria de la vaga indefinida convocada per dilluns dia 16”. Si bé ja mantenien aquesta opinió davant la suspensió cautelar de l'annex del TIL, “la maniobra autoritària del govern, aprovant un decret per saltar-se una decisió dels tribunals, és una provocació que no fa res més que encendre més els ànims del col·lectiu docent i dificultar qualsevol procés de negociació”.

El comitè també ha volgut reiterar que la vaga indefinida està motivada per altres qüestions al marge del TIL, com l'augment de ràtios i la reducció de plantilla, que han provocat “una minva en l'atenció a l'alumne, en els suports individualitzats i en definitiva en la qualitat de l'ensenyament”.