L'equip de govern popular tomarà previsiblement la proposta de l'oposició. | Josep Bagur.

TW
0

Els socialistes i els menorquinistes anuncien una posició comuna, expressada en una moció conjunta, que defensaran davant el ple de l'Ajuntament de Ciutadella, amb l’objectiu de donar suport a la comunitat educativa en la concreció dels projectes educatius de cada centre i davant la postura de la Conselleria d'Educació.

Ambdós grups de l'oposició al govern de José Maria de Sintas Zaforteza (PP) defensen la tesi que "de cap manera es pot considerar normal aquest inici del curs escolar".

Els grups de l'esquerra exemplifiquen això amb els tres equips directius d'institus de Menorca afectats per l'expedient a la direcció, i amb la vacant de la Delegació Territorial educativa, degut segons exposen a les "renúncies dels dos darrers titulars com a conseqüència de les tensions generades per la Conselleria".

Notícies relacionades

Allò que més pesa en aquesta declaració és la situació dels directors, de qui es diu que "la manifestació d'opinions per part d'un funcionari sobre la interpretació de la normativa aplicable, en cap cas es pot considerar desobediència oberta a les ordres d'un superior".

També es recorda la campanya de recollida de suports que ha tengut lloc els últims dies -que ha superat les 20.000 firmes-, i a això se li suma que per mitjà de la "documentació pública a què tenen accés els grups polítics, i del coneixement directe de la trajectòria professional dels directors expedientats, podem acreditar que mereixen el suport institucional".

Proposta
Amb aquestes raons, la proposta signada per les portaveus Pilar Carbonero (PSIB) i Joana Gomila (Més per Menorca) demana que el ple ciutadellenc manifesti "el seu suport institucional als directors cessats" així com als respectius Consells Escolars i comunitats educatives.

Així mateix vol instar la Conselleria a respectar, tal i com marca la llei, les competències dels Consells Escolars i, per tant, acceptar, de forma democràtica, les seves decisions.