A quatre setmanes que comencin les classes sota l'amenaça de vaga del professorat, la Conselleria d'Educació no s'està movent per evitar-ne la convocatòria. L'Assemblea de Docents de Balears ha hagut de registrar aquest divendres una segona sol·licitud per reunir-se amb la consellera d'Educació, Joana Maria Camps, davant la “nul·la” resposta per part d'aquest departament al primer intent cursat fa quinze dies per part dels portaveus de l'entitat.
Tal com han posat de manifest els responsables de l'Assemblea durant el registre de la petició, és “una irresponsabilitat” per part de la consellera “no atendre la nostra soli atès que està posant sobre la taula” la possibilitat d'una negociació per aturar la convocatòria d'una vaga indefinida.
“Davant la gravetat dels fets-fins i tot amb directors expedientats-, ens preguntem si és que la consellera està de vacances o si el fet de no rebre'ns és una mostra més de la manca de diàleg amb els docents que ha marcat aquest curs”, han apuntat des de l'Assemblea de Docents.
En concret, les reivindicacions presentades són les mateixes que les de l'1 d'agost i que es van consensuar en l'última reunió del dia 26 de juliol a Santa Maria del Camí. Més en concret, les peticions passen per la retirada del Decret de tractament integrat de llengües (TIL); del projecte de decret de Convivència i la Llei de símbols, i fer efectives les beques de transport i menjador, convocades en el temps i la forma adequada i amb una dotació “suficient i eficient perquè es pugui portar un bon pla de reutilització de llibres”.
Paral·lelament, sol liciten la recuperació de les plantilles del professorat d'Atenció a la Diversitat i de les ràtios anteriors a les retallades; substitucions immediates de les baixes; baixes cent per cent remunerades; contractació dels interins durant els mesos de juliol i agost; recuperació dels complements perduts i reconeixement de nous sexennis des de l'1 de juny de 2012 i acompliment de l'acord salarial de 2008 per l'escola concertada, i que s'insti al Govern central a retirar la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE).
Gran assemblea a Porreres
Durant l'acte d'aquest divendres, el portaveu de l'entitat també ha informat dels preparatius de cara a la propera Assemblea de Docents, que tindrà lloc el 30 d'agost a les 19 hores a l'auditori de Porreres, mentre que, amb posterioritat a aquesta, es farà un sopar a la fresca amb un concert al Parc de la n'Hereveta del municipi. Aquest dia es farà la primera recaptació per la caixa de resistència de cara a la vaga indefinida que ha de permetre afrontar amb garanties econòmiques l'aturada.
Llengua
Educació no es mou per evitar la vaga
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
16 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
"La proposta de Guia recull, així mateix, una llarga tradició d'ús ample del significant Catalunya. Com a exemple paradigmàtic, el mallorquí Gabriel Alomar es referia a tota la Catalunya com a agrupació de la Catalunya continental i la Catalunya insular, tal com recull Gregori Mir en el llibre 'Sobre nacionalisme i nacionalistes a Mallorca'." Viquipèdia, article "Digueu-li Catalunya" http://in.directe.cat/documents/digueu-li_catalunya.pdf www.tot-catalunya.cat
"[...]l'ideal fóra adoptar, no ja la forma "Catalunya Gran", sinó senzillament Catalunya, per designar les nostres terres. Ara bé: aquesta aspiració ha d'ajornar-se sine die. Podem preparar les condicions materials i morals perquè, un dia sigui ja factible. I és per això que en certs moments caldria recomanar una cautela esmolada en l'ús de la paraula "Catalunya". Hauríem de fer els majors esforços per reservar-li en el futur aquella amplitud integral. És per aquesta raó que convé emprar sistemàticament la denominació "el Principat"[...] Al cap i a la fi, en tot aquest problema del restabliment d'una terminologia col·lectiva apropiada, la victòria sobre els anacrònics prejudicis particularistes ha de ser guanyada a força de reiterar les fórmules escollides i procedents, i a força d'acostumar-nos i acostumar els altres a utilitzar-les d'una manera metòdica. No ens hem pas d'enganyar: es tracta d'una qüestió de rutines. Contra la rutina creada en els temps de la nostra disgregació com a poble, hem de crear-ne una altra que resumeixi la nostra voluntat de reintegració. [...]" Joan Fuster, "Qüestió de noms" (1962) Ara ja és factible, el futur ja és aquí. Tots quants tenim voluntat de reintegració ja hem superat "la rutina creada en els temps de la nostra disgregació com a poble" i, gràcies a tots aquells qui ens han preparat "les condicions materials i morals" perquè ho sigui, de factible, ens hem acostumat a utilitzar metòdicament el corònim Catalunya amb l'amplitud integral que li correspon, això és, de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó i l'Alguer. També, empram sistemàticament la denominació "el Principat" per referir-nos a les quatre províncies de la Comunitat autònoma espanyola; dita "Catalunya" per la legalitat estatal ocupant i per tots quants no han aconseguit, encara, "la victòria sobre els anacrònics prejudicis particularistes".
Catalunya vol dir "terra dels catalans". Per tant, els catalans conscients d'esser-ho i de les dimensions reals de la nostra pàtria, tant si som de les Illes Balears, com del Principat, com de València, o d'on sigui del territori nacional, sempre hem distingit i distingim els sentiments regionals dels nacionals -sentiments no incompatibles- i sabem que la terra dels catalans, Catalunya, no es redueix a la regió del Principat.
Aquí, en mallorquí, en català a CATALONIA Amunt Mallorca i Balears.. a ca una puta tot es pancatalanisme BARCO !! A fer punyetes... sa mentira des pastissos catanufos Es catalanisme mentider i calumniador és un càncer que s´ha d´extirpar
Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris en la llengua cooficial distinta del català o LEPE (Lengua Española Propia de España i del mundo mundial...). I si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí l'idioma foraster no és útil ni necessari.
Xerrau d'imposicions? Voltros? Es que no m'ho crec... després d'aquest desastre de legislatura feixista-catalana ara xerrau d'imposicions, que fort!!! Quants duros va donar sa Generalitad per promoure sa nostra catalanització i liquidació des nostros modismes lingüístics ??
La meva proposta és que dimitissin tots els equips directius. A veure com ho feria la conselleria perquè l'escola funcionàs amb els doblers que no paga i els substituts que no envia. Així sí que es colapsarien les escoles!!
I per què s'haurien de moure? Si estan convençudíssims que no hi haurà cap vaga... I el més trist de tot és que segurament tendran raó. El professorat té por, molta por i els polítics se n'aprofiten. I serà una llàstima perquè ara seria el moment. I no començar les classe fins que no hi hagi resultats a les reivindicacions. Com a mestra jubilada vull encoratjar el professorat a fer vaga, una bona vaga i a paralitzar el país.
La Consellera se llena la boca con la palabra diálogo, pero ni empresarios de la concertada, ni sindicatos de profesores, ni sindicatos de alumnos, ni asociaciones de padres (ninguna), ni asamblea de profesores ... NADIE ha conseguido dialogar con ella. Vaya cosa más rara. Seguro que TODO el mundo está equivocado. Y encima se dedican a pagar opinadores para que desprestigien a los profesores. Miserable, muy miserable el comportamiento del PP.
Aquest Govern només dialoga amb els hotelers, amb la resta de ciutadans és "ordeno y mando". La Consellera a la platja mentres s'està preparant un desgavell a principi de curs. Tot per no voler parlar. Això té un nom, prepotència.