Els sindicats critiquen que la Conselleria obliga els directors a introduir modificacions al projecte del centre que no han estat aprovades pel consell escolar. | A. BASSA

TW
0

Els principals sindicats de l'ensenyament a les Illes explicitaren un pic més que estan del costat dels equips directius i del professorat, amb la finalitat que prevalgui la legalitat a les interpretacions arbitràries que vol imposar l'administració educativa, en el marc del controvertit Decret de Llengües.

L'STEI-Intersindical, FETE-UGT i FE-CCOO reiteraren ahir el seu rebuig al TIL i recordaren que la Llei Orgànica d'Educació atorga als consells escolars la competència d'establir els seus projectes lingüístics.

En aquesta línia els representants sindicals recorden a la Conselleria d'Educació que no està facultada per fer una interpretació unilateral del que indica l'article 20 d'aquesta norma, obligant les direccions dels centres -sense la intervenció del consell escolar- a introduir modificacions que no han estat aprovades per l'òrgan competent.

"Aquest decret, que hem recorregut per la via del contenciós administratiu i del que s'ha demanat la suspensió cautelar, incrementa considerablement la confusió i el caos organitzatiu. Això ho propicia la Conselleria d'Educació pel fet de no respectar la literalitat del que diu l'article 20 del TIL".

Notícies relacionades

Falta de transparència

A més, segons denunciaren els esmentats agents socials, aquest fet incrementa la "manca de transparència" en la conformació de les plantilles dels centres escolars per al curs 2014-2015.

"Les vacants publicades a hores d'ara per la Conselleria d'Educació són insuficients per començar el curs amb la plantilla adient, que requereix un augment considerable per poder garantir un ensenyament de qualitat, amb equitat i inclusiu".

Recorden que les ràtios actuals estan molt lluny de les desitjables, que permetrien una atenció adequada per a l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge, així com la recuperació dels desdoblaments i programes educatius, per poder garantir les condicions que afavoreixin incrementar l'èxit escolar i no la segregació a les aules.