PALMA LOCAL HANGAR YATE REAL FORTUNA FOTO MIQUEL A. CAÑELLAS

TW
1

La decisió del Govern espanyol de tornar a la Fundació dels empresaris mallorquins el vaixell Fortuna posa en primer pla un nou tema: què serà del gran hangar que la Marina construí a Portopí per guardar el iot reial?

Fonts pròximes a la Marina han assenyalat a dBalears que en aquests moments no es plantegen esbucar l'hangar del Fortuna, que es podria utilitzat per a altres fins relacionats amb el servei. L'impacte de l'edifici ja aixecà polèmica quan va ser construït al marge de l'urbanisme de Palma.

La incorporació del nou iot Fortuna (amb una eslora de 42 metres, una màniga de 9 i un desplaçament de 140 tones) obligà el Govern espanyol a haver de construir un hangar d'unes dimensions descomunals juts a la bocana del port. Aquesta nau de traces industrials s'afegí a una altra, més discreta, on ja es guardaven l'antic Fortuna i altres embarcacions, com la llanxa Somni -de quinze metres d'eslora- i el veler Aifos, emprat durant un temps pel príncep Felip per competir en nom de l'Armada en competicions de veles.

Aquestes grans instal·lacions foren construïdes quan la família reial al complert passava la major part del mes d'agost a l'illa. Tanmateix, els quinze membres actuals han reduït de manera molt considerable la seva presència a Mallorca.

Al marge dels iots, la família Borbó-Grècia té a la seva disposició a Mallorca el complexe de Marivent, que inclou les següents residències privades: el palau, Son Vent (antiga casa del comandant de la base naval ara rehabilitada) i altres tres habitatges que construí el president Jaume Matas a finals dels anys 90 per a les infantes i convidats. Tot això, al marge d'altres construccions, com la masia -emprada per a recepcions- i el pavelló de la Guàrdia Reial.