Segons el decret, quan hi hagi diverses persones de la mateixa unitat de treball que vulguin acollir-se al servei de teletreball i, per qüestions d'organització, sigui inviable atorgar aquesta modalitat a tots els funcionaris, una vegada esgotades les possibilitats de rotació de treball per torns o d'acord entre les persones sol·licitants, s'ha d'autoritzar la modalitat de treball a la persona qui no hagi tingut concedida, durant els divuit mesos consecutius immediatament anteriors, la prestació de serveis en aquesta modalitat.
Amb tot, si encara perdura el conflicte el govern ha estipulat els següents criteris preferents d'autorització: 5 punts per tenir fills discapacitats; entre 1,5 i 4 punts per tenir fills al seu càrrec; 5 punts per tenir un conjugue o parella amb discapacitat; 4 punts per tenir un familiar amb discapacitats al seu càrrec; entre 3 i 5 punts per tenir algun tipus de discapacitat o alteració en la salut; entre 0,25 i 3 punts per la distància al lloc de treball; 1 punt per cursar estudis reglats relacionats amb el lloc de treball i 4 punts per ser víctimes de violència de gènere.
Segons el decret, l'autorització de la prestació dels serveis de teletreball ha de tenir una durada mínima de tres mesos i màxima d'un any. Aquest període serà prorrogable a un total de 18 mesos, sempre que es mantenguin els requisits i amb una nova avaluació prèvia dels criteris preferents d'autorització.
Tres dies setmanals
La jornada de treball es distribuirà de manera que al teletreball només cobrirà tres dies la setmana. La resta de la jornada es farà de mode presencial. Les tasques dels funcionaris que participin en el model de teletreball seran controlades setmanalment i tindran que disposar dels equips informàtics adequats. De fet, els treballadors són els qui tindran que vetllar pel seu manteniment.
Segons el decret, i amb caràcter orientatiu, es consideren susceptibles de ser exercits en aquesta modalitat els llocs de treball les funcions dels quals es puguin exercir de forma telemàtica i que no impliquin en cap cas el transport de documentació en paper que contengui dades confidencials o protegides per la normativa de protecció de dades de caràcter personal, com és ara l'elaboració d'informes, de normativa, d'estudis, l'assessoria o la correcció i traducció de documents.
Queden exclosos d'aquesta modalitat, segons el document, el personal docent, el sanitari, el personal laboral de les entitats públiques empresarials, fundacions, consorcis o societats mercantils públiques de Balears. També queden exclosos els funcionaris que ocupin llocs de treball en oficines de registre, atenció i informació al ciutadà, o bé el personal que, per exercir les seves funcions, utilitzi de manera contínua i reiterada documentació oficial en paper que contengui dades confidencials o protegides per la normativa de protecció de dades de caràcter personal, i el personal les funcions del qual comportin necessàriament la prestació de serveis presencials. Igualment, segons el decret, en queda exclòs el personal que ocupi llocs de treball que comportin funcions de direcció, coordinació o supervisió iguals o superiors a caps de servei o assimilats, i les secretaries d'alts càrrecs.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Reuilta que és una mesura per estalviar, perque els empleats hauràn de pagar la electricitat i l´equip informàtic. Crec que ni tan sols s´han molestat en consultar si hi havia legislació al respecte, i resulta que si que en hi ha i que especifica bén claret que els equips informàtics i la despesa en eléctricitat serán satisfetes per la empresa. També pensen estalviar cinquanta mil euros anuals per cada funcionari, la qual cosa és bastant difícil perque els administratius i auxiliars, que son els que fan aquestes feines, guanyen la metat d´aquesta quantitat, o encara menys..