L'STEI-i, Fete-UGT, FE-CCOO, Coapa i la Plataforma d'Estudiants de les Illes Balears consideren que el Decret de Tractament de Llengües no és res més que "un experiment ideològic que incrementarà el fracàs escolar", el pròxim curs. Això és el que diu el document "Sí a la nostra llengua, no al TIL" que registraren ahir a la Conselleria, coincidint amb el dia que Educació ha donat de termini als centres, que ho vulguin, perquè els seus Consells Escolars aprovin un projecte lingüístic alternatiu al Decret.
Els signants del document asseguren que el fracàs escolar s'incrementarà per una actuació "irresponsable i inadequada" del Govern i que els primers en patir-ho seran els alumnes de 1r, 3r, 5è de Primària, i els de 1r d'ESO. I alerten que la situació pot ser encara més greu si els centres es veuen "immersos en una imposició si la Conselleria d'Educació rebutja els projectes lingüístics que els centres educatius lliurin". És per això que els sindicats reclamen a la Conselleria i al Govern que abordin l'educació "des de la responsabilitat, el diàleg i el consens i que canviïn el rumb econòmic dels pressuposts d'Educació que, en els seus exercicis pressupostaris, ha anat retallant, cada cop més, la seva dotació econòmica".
Apel·lant a la responsabilitat de la Conselleria exigeixen l'ajornament del Decret de Tractament de Llengües i l'obertura d'una mesa que s'encarregui d'elaborar plans de formació específics per al professorat, tant en l'adquisició de coneixements en llengües estrangeres com en la metodologia d'ensenyament a aplicar.
Aquest Govern ha acabat demostrant el que molts ja ens temiem, que són uns radicals de dretes que l'únic que volen es imposar el seu ideari.
Si no, com poden acusar la immersió en català del fracàs escolar i, alhora, fomentar la immersió en anglès? Això, a part de ser contradictori, augmentarà molt més el fracàs escolar, ja que si els alumnes no són capaços de desenvolupar-se en dos idiomes, imaginau amb tres.