Valtònyc -segon per la dreta- amb altres membres de Músics per la llibertat.

TW
13

Ahir fou presentat en roda de premsa el "Concert per la llibertat d'expressió", un acte musical i de suport al jove raper mallorquí Josep Miquel Arenas, més conegut com a Valtònyc, que ha estat processat per l'Audiència Nacional acusat de diversos delictes com injúries a la Corona o enaltiment del terrorisme, manifestant-los suposadament a través de les seves lletres.

L'acte tindrà lloc el proper dissabte 15 de juny a partir de les 21.00 hores al Teatre de Lloseta, i hi prendran part les formacions Al-Mayurqa, Eixut, Ximbomba Atòmica, el propi Valtònyc, i a més hi haurà una actuació especial amb membres de La Gran Orquesta Republicana.

A la trobada amb la premsa hi comparegué Arenas envoltat d'altres membres de la marca Músics per la llibertat d'expressió, el què segons ells mateixos descriuen com "un paraigua de grups compromesos que donen suport al raper sota la premissa de 'toquen a un, ens toquen a tots'".

Notícies relacionades

"L'únic delicte que ha comès Valtònyc ha estat el de cantar amb llibertat, d'expressar les seves idees a través de la música", afirmaren els joves. Així mateix, consideraren el procés contra el raper com la culminació d'"un circ mediàtic i judicial que sols respon a la voluntat de grupuscles d'extrema dreta de criminalitzar el moviment popular de Mallorca".

El sentit de la música
Aquest col·lectiu ha elaborat un manifest que han signat, a més dels participants al concert, alguns grups prou coneguts, com Obrint Pas, Taverners, At-versaris, Oprimits, Xarxa, i també cantautors compromesos amb aquesta sensibilitat, com Cesk Freixas o Pau Alabajos, entre d'altres.

El document duu per títol 'Música i Llibertat', i recull entre les seves línies un advertiment: "cada sentència, cada citació, serà contestada amb música i lletra. No permetrem cap atac a la nostra llibertat de cantar el què vulguem. De sonar els acords que considerem. D'escriure els versos que més els molestin".

"Ara som aquí per deixar ben clar a qui ens vulgui censurar que no ens faran callar, que seguirem cantant pel canvi, per la justícia social, per la llibertat dels pobles, per la igualtat entre gèneres. Seguirem cantant per poder seguir cantant", anuncien.