TW
4

Les entitats que representen les associacions de pares i mares d'alumnes de totes les Illes -incloent FAPA Mallorca, FAPMA Menorca, FAPA Eivissa i FAPA Formentera-, han emprès la iniciativa de demanar signatures virtuals per a aconseguir que la conselleria d'Educació faci anques enrere i derogui el decret de Tractament Integrat de Llengües (TIL).

A un document, els representants dels pares exposen alguns raonaments ja exposats per part d'altres comunitats educatives d'arreu de les Illes, que en jornades anteriors han publicat manifests semblants contraris a la reforma educativa que proposa el departament de Joana Maria Camps.

Un, per exemple, és que el TIL "imposa impartir assignatures troncals en llengua anglesa sense una preparació prèvia adequada, ni per part dels alumnes ni per part del personal docent". Això, segons les entitats que s'apleguen al voltant de la COAPA, implicarà una "minva en l'estudi del contingut específic de cada matèria i, en conseqüència, un endarreriment respecte a altres comunitats".

Segons aquest sector, la implantació del famós decret que Rafel Bosch deixà lligat abans de partir de la conselleria es farà de forma "improvisada i precipitada".

Notícies relacionades

A més, "en cap moment s'ha valorat ni avaluat el nivell actual d'anglès de l'alumnat, i tampoc no s'ha escoltat ni els tècnics ni els professionals de la matèria, com tampoc no s'han consultat els departaments didàctics ni la Universita", afirma el manifest.

Preparació, llengua pròpia i doblers

La capacitació ocupa un paper destacat en aquesta missiva oberta. La dels professors, d'una banda, per la qual "s'exigeix el nivell B2 d'anglès per impartir-hi les classes, quan aquest nivell només capacita per mantenir converses de caire no formal, segons el Marc europeu comú de referència per a les llengües; per fer classes en llengua anglesa és necessari el nivell C1", s'indica.

Així mateix, "la gran majoria dels pares tampoc no estan preparats per ajudar els seus fills en les assignatures que s'impartiran en anglès".

El retrocés de la nostra llengua, quedant a la pràctica sense efecte la llei de Normalització Lingüística, que fou "aprovada amb el consens de tots", o l'augment de la despesa de les famílies, per haver de renovar el material didàctic i perquè la llei no inclou els projectes de reciclatge de llibres que es fan a dia d'avui a molts de centres, són altres caires del Decret que fan que els pares amb fills en edat escolar s'hi rebel·lin.