Els mestres del CEIP de Sant Jordi han redactat un manifest en el què rebutgen el Decret de Tractament Integral de Llengües (TIL) del Govern Bauzá i la seva "imposició". Els docents, a més, volen expressar la "consternació" que els provoca que l'Executiu autonòmic "ignori el criteri dels docents i de la Universitat en qüestions d'educació" i, en canvi, apliqui criteris "que no tenen res a veure amb l'educació ni amb la pedagogia".
Els professors, consideren que la millora de l'ensenyament de l'anglès passa, "necessàriament", per una "planificació seriosa, ben fonamentada i per la implantació paulatina del programa" que s'haurà de dotar dels "recursos necessaris", així com d'unes ràtios "adequades". "El TIL pretén fer-ho des de la improvisació, sense millorar les condicions que ho possibilitin i en uns grups cada vegada més massificats", assegura el manifest.
Segons els docents, les avaluacions, internes i externes, de les àrees de llengües demostren una "competència lingüística equivalent del català i del castellà" per part de l'alumnat. "Això només ha estat possible mitjançant l'ensenyament en català ja que aquesta llengua, tant al carrer com a les famílies o als mitjans, té una presència i un ús minoritzat", assegura el manifest. "L'aplicació del TIL incrementarà la minorització de la llengua catalana", afegeix.
En aquest sentit, els docents consideren que és "inevitable" que l'aplicació del decret provoqui "una rebaixa de la qualitat de l'ensenyament de les matèries impartides en anglès", tant pel nivell de comprensió de l'alumnat com pel nivell de domini de la llengua que s'exigeix als docents (B2). "Són del tot imprevisibles els efectes que l'aplicació del TIL tendrà al primer curs d'Educació Primària", asseguren.
Finalment, els mestres asseguren que "la imposició sense diàleg del TIL, a més d'evidenciar el seu tarannà autoritari, posa de manifest el menyspreu més absolut del Govern per tota la comunitat educativa que, des de les famílies fins a la Universitat, s'hi ha manifestat en contra".
15 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris en la llengua cooficial distinta del català o LEPE (Lengua Española Propia de España). I si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí l'idioma foraster no és útil ni necessari.
Si, recirlo como querais, hasta con flores, pero lo vais a aplicar por cojones
Se dice sin pies ni cabeza .....
@Concís: M'agrada, com a vós, ometre tot allò que no és necessari per al sentit d'allò que vull dir. Això és la concisió.
M'agrada, com a vós, ometre tot allò que no és necessari per al sentit d'allò que vull dir. Això és la concisió.
ÀNIMS I ENDAVANT! VAGA INDEFINIDA!
@Fora col·laboracionistes!, tot és ben simple per a vós.
Son tan ingenus els nostres polítics governants que es creuen que un mestre que té un cert nivell d'anglès pot donar una classe en anglès a un grup d'alumnes que de tal llengua en té un nivell molt inferior al seu? I si no poden entendre les explicacions, com podran assimilar la matèria? Quan per devers el 1715 el rei d'Espanya decretà que tots els documents oficials s'havien d'escriure en castellà, cap a finals del segle la majoria dels testaments encara es redactaven en català perquè ni els testadors ni els qui havien de redactar el document, en molts de casos el rector del poble, sabien prou castellà com per fer-ho d'una manera acceptable. D'on no n'hi ha, no en poden treure.
Ara vénen amenaçant amb els esquirols -si és ver això que diu "Pepp". ¿Qualcú dubta que s'ha de començar la vaga indefinida com més aviat millor? Ens hi han obligat: o vaga indefinida o submissió.
Els mestres tenen dues armes molt potents: la cultura i els nins. I la raó!