Camps i Barberá, dos pesos pesants del Partit Popular al País Valencià. | Efe

TW
2

El jutge del cas Nóos, José Castro, veu indicis racionals que l'expresident de la Generalitat Valenciana Francisco Camps i la batlessa de València, Rita Barberá, van incórrer en presumptes delictes continuats de malversació, prevaricació, frau a l'Administració i falsedat en document oficial.

Així ho posa de manifest en l'exposició raonada, de 70 pàgines, que ha elevat al Tribunal Superior de Justícia del País Valencià, i on li proposa que assumeixi la competència per a instruir la part del cas Nóos que afecta a la suposada participació d'ambdós polítics en les negociacions prèvies a la signatura del conveni del València Summit, pel qual l'Institut Nóos va percebre devers tres milions d'euros públics.

Notícies relacionades

Consulta a Hisenda
Així mateix, el magistrat ha dictat avui una providència en la qual consulta a l'Agència Tributària si la infanta Cristina, el seu marit Iñaki Urdangarin i cinc dels principals imputats en la causa han declarat tenir béns i drets a l'estranger des de 2002.

En la resolució, el jutge Castro accedeix a una petició cursada per l'acusació popular, exercida pel sindicat Manos Limpias, i pregunta a la Delegació Especial de Catalunya de l'Agència Tributària sobre aquesta qüestió en relació a Cristina, Urdangarin, l'exsoci d'aquest, Diego Torres, i la seva dona, Ana María Tejeiro; el secretari de les infantes, Carlos García Revenga, i els germans Miguel i Marco Antonio Tejeiro.

El jutge indaga si es van cometre delictes fiscals en l'entramat de l'Institut Nóos, que també és investigat pel presumpte desviament de fons públics.