Manel Carmona, coordinador de la formació, ha enviat una carta al monarca en la qual valora el seu "gest de renunciar a l'ús del iot" com a demostració de sensibilitat cap als molts milions de ciutadans que estan travessant una situació econòmica "particularment angoixant o que, pitjor encara, s'han vist abocats a la pobresa i, en ocasions, a l'exclusió social".
No obstant això, Carmona recorda que el Rei ha "gaudit del Fortuna per un gest d'un grup d'empresaris i del Govern que, en el seu moment, nosaltres no vam compartir". I afegeix que l'adscripció de l'embarcació a patrimoni de l'Estat li va permetre usar-la "sense fer-se càrrec de la majoria de les abundants despeses inherents al seu manteniment". "Tant l'adquisició com el manteniment del iot han anat sempre a càrrec del conjunt de la ciutadania de Balears", destaca.
Davant aquest fet, el coordinador d'EU demana al rei que insti al govern Central a posar el iot en pública subhasta, ja que només ho farà si el monarca ho demana. "Pel bé de les milers de persones que podrien beneficiar-se d'aquest gest, esperam que, amb el seu bon criteri i el dels seus assessors, tingui a bé acceptar la nostra proposta", assegura Carmona.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Però aquests d'EU no s'enteren de res, aquest vaixell va ser donat amb una clàusula finalista a Patrimoni de l'Estat perquè fos d'ús exclusiu del rei, si aquest renúncia, el iot tornar a la fundació que el sufragà perque disposi el que vulgui. Si els patrons decideixen no reclamar el Fortuna -el que seria una bambolada de primera divisió!!!- aleshores seria el Consell de Ministres qui decidís qué fer. Allo normal seria que el reclamassin i dedicassin els doblers a fins i efectes illencs, no espanyols.
Si en Juan Carlos arriba a tornar el vaixell, aquests doblers s´han de quedar a Balears, que és d´on sortiren.Si els empressaris volen la seva part, ténen dret, però la resta son doblers nostros.
Quina utopia! Des de quan aquesta família s'ha preocupat del benestar dels mallorquins?
Estic tan escalivat que crec que si es subhastés els doblers es volatilitzarien...Fuuuuu! "¡Nada por aquí, nada por allà! yyyy... ¡"Hale hop!" ¿Donde esta el dinero?.