El Parlament visqué ahir una situació surrealista que acabà amb rebombori. La presidenta, Marga Durán, cridà a l'ordre en dues ocasions i va estar a no-res d'expulsar el diputat de MÉS Antoni Alorda per referir-se al cas del president José Ramón Bauzá en un debat sobre incompatibilitats. Durán, que just començà ja advertí Alorda que no podia referir-se a casos concrets de diputats, va arribar a indignar els portaveus de l'oposició, que s'alçaren del seu escó i agafaren el micròfon per denunciar "censura" i per acusar-la d'afavorir el PP.
La polèmica venia d'enfora. MÉS havia registrat feia temps una interpel·lació -un debat amb un membre del Govern- sobre la presumpta incompatibilitat de Bauzá per ser president mentre és titular d'una farmàcia. La Mesa del Parlament no l'acceptà perquè les interpel·lacions s'han de referir a polítiques generals. MÉS eliminà les referències al president i ahir arribà a ple. Però Alorda començà la seva intervenció amb al·lusions a Bauzá. Durán l'avisà. I el nacionalista continuà referint-se al cas del president sense citar-lo. Fins que anomenà una de les seves empreses:"Bauser". Ila presidenta el cridà a l'ordre per primer pic -una crida a l'ordre és una amonestació que si es repeteix tres pics provoca que el diputat perdi la paraula i, fins i tot, pugui ser expulsat-.
Alorda continuà parlant del "polèmic" tema "de les farmàcies", criticant que el PPmantingui arguments contraris als que defensà contra l'exconsellera socialista Aina Salom, que recollí la sentència que la considerà incompatible. Fins que pronuncià la paraula "president". Llavors, Durán el cridà per segon pic a l'ordre i provocà un rebombori considerable en la bancada de l'esquerra.
El portaveu de MÉS, Biel Barceló, s'aixecà de l'escó i agafà el micròfon. "Em sembla inaudit el que està passant, la censura que s'està produint en aquest Parlament", afirmà. "A mi el que em sembla inaudit és el seu comportament", li contestà Durán, qui acusà MÉS d'estar "provocant tot això". Immediatament, el portaveu adjunt del PSIB, Vicenç Thomàs, agafà el micròfon per denunciar que la presidenta estava "censurant la llibertat d'expressió" i no estava sent equitativa. "No pot tenir la paraula quan li doni la gana, el crid a l'ordre", li etzibà Durán.
Després del renou tornà la calma. Alorda continuà fent al·lusions al president i criticà que una empresa seva, la farmàcia que emet factures amb el CIF de Bauzá, facturi més d'un milió d'euros a l'Administració que ell presideix. "Bauzá ha de triar entre els seus negocis o la presidència del Govern", sentencià.
La presidenta no el tornà a cridà a l'ordre. Just li apagà el micròfon quan en la darrera intervenció sobrepassava 40 segons el temps que tenia. Als passadissos, però, Durán apuntà que l'hauria d'haver expulsat. També als passadissos, la portaveu del PP, Mabel Cabrer, acusà "els radicals d'esquerra" de muntar un "circ" i provocar Durán.
En la seva intervenció, el conseller d'Administracions Públiques, Simó Gornés, defensà els funcionaris que no veieren incompatibilitat en Bauzá i acusà l'oposició de "sembrar dubtes" i dictar sentència en un cas que és als tribunals. Aprofità per carregar contra l'esquerra. "La política no fa oi, però sí algunes actituds", afirmà referint-se a polítiques del Pacte.
Des de l'oposició es demanà a Durán que cridàs a l'ordre. I és que les crítiques de l'esquerra a Durán vénen d'enrere. I avui presentaran una altra queixa contra ella a la Junta de Portaveus. Entenen que mai com ara una presidenta no ha estat "tant a les ordres del seu partit". Ahir, per exemple, els socialistes també criticaren que Durán no hagués volgut recordar en el ple el desaparegut Tirso Pons, que fou diputat, quan fa uns dies recordà familiars de membres del PP.
19 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No fa falta mirar cap video de les sessions. Tan sols en veure la cara de qualcun d'aquests pallassos de polítics, i vegent com està tot, te vénen ganes de començar a pegar-los llosques sense aturar!
Sr. Gornes, la politica no fa oi, ¿perque´ no ho demana ha la gent d´es carrer ? pero si algunes actituds, ?? aixo´ que va per el comportament del "capo" Mariano, per Rato, per Arenas o Cascos o Sepulveda-Mato, ERE Griñan-Chaves, Camps-Fabra, Salome-Potecari, Matas-Munar-DeSantos, Oriol Pujol i el seu germa´, Cardona- Ordinas,etc.etc.etc. FA OI LA POLITICA I ELS SEUS PERSONATGES CORRUPTES.
Mirant sa foto d´aquesta cleque m´ha recordat "la señorita Rotenmeyer " l´avia de voure per força cuant es meus fills eran patits. No li agrada que critiquin es quefe" mirau, mirau, tan bonatlotet com es, ¡ bono ¡ es que no hi ha dret, tan sencill, tan humil, pareix el P.P. Franciscus Deu heu tendra en conta nina, trob que per NADAL l´han de fer San Josep d´es Betlem.
A veure si ho he entès? O sigui, el debat anava d'incompatibilitats i no és podia fer referència al President? Idò a què havien de fer referència? a les sardines enllaunades? Si no fos un tema tan serió, seria per fer-hi un panxó de riure...
Jo el que veig és que no et deixen protestar al carrer ni parlar al parlament.
https://www.change.org/es/peticiones/presidente-del-parlamento-europeo-sr-martin-schulz-ilegalizaci%C3%B3n-de-la-fundaci%C3%B3n-nacional-francisco-franco# Recollida de signatures per demanar a Europa la il·legalització de l'entitat feixista i espanyolista Fundación Francisco Franco. Evitam que amb doblers públic es financii el feixisme i la seva exaltació
Una persona corrent plany la fatiga que l'equidistància prova en un d'un costat, però no hi pot fer res; les coses són com són i és el que es deriva de la reiteració perpètua de certs temes entre els protagonistes de la classe política que patim.
Una persona corrent està farta de farsants que juguen amb l'equidistancia però que s'els hi veu és llautó.
Una persona corrent està farta del tema. I preocupada per la realitat complicada que hem d'afrontar. Si hom és d'un costat, no és una persona corrent. Els corrents estam enmig, perplexos davant aquest comportament irresponsable dels polítics dels dos costats.
Una persona corrent mira el video de l'incident i entén perfectament el que vol dir Toni Alorda, precisament un polític que no te rues a sa llengo.