Una escola de Menorca on els infants ja fan més hores d’anglès. | SERGE CASES

TW
82

El Govern ja rebaixarà la presència del català a partir del pròxim curs a tres nivells educatius; concretament, a primer i quart de Primària i a primer d'ESO. La Conselleria de RafelBosch preveu que el decret de tractament integrat de llengües s'apliqui el curs 2013-14 només en aquests nivells i de manera progressiva anar-lo introduint a la resta, curs per curs.

Així ho comunicà aquesta setmana una directora general als sindicats, tot i no tractar-se d'un tema de la seva competència. Afegí que es posarien a l'abast dels centres tots els recursos humans que fessin falta.

L'aplicació del decret de llengües suposarà la derogació del decret de mínims que actualment està vigent i que preveu que com a mínim el 50% de l'ensenyament ha de ser en català. El nou decret estableix a l'esborrany actual que a Infantil els pares seran els que triaran la llengua d'ensenyament primerenc. A Primària, de les 25 hores setmanals, cinc hauran de ser com a mínim en català, cinc en castellà i cinc en anglès. Això significa, a la pràctica, que es deixa un marge inexistent als centres per elegir quines assignatures s'imparteixen en cada idioma.

Notícies relacionades

A Secundària, s'obliga a fer com a mínim en cadascuna de les llengües oficials matemàtiques, ciències de la natura o ciències socials.

Ara bé, aquells centres que creguin en la necessitat d'oferir més hores de català hauran d'aconseguir que el 65% del cens de l'escola (pares o alumnes majors de 18 anys) voti a favor del projecte lingüístic proposat pel centre.

No obstant això, la immersió lingüística serà impossible d'aplicar per l'obligatorietat d'introduir, sí o sí, més hores de castellà i anglès als currículums.

El director general d'Ordenació, Innovació i Formació del Professorat, Onofre Ferrer, es reunirà a partir del 8 d'abril amb els equips directius dels centres per informar-los de quins canvis hauran de fer a les escoles. Cada centre haurà de fer un projecte en el qual farà constar de quins recursos disposa per tirar endavant el model de trilingüisme. Precisament, allò que més preocupa les direccions dels centres és saber si actualment tenen prou professorat que tingui un nivell B2 d'anglès.