Així argumenta el capellà la seva opinió sobre la decisió adoptada recentment per part del Tribunal Eclesiàstic de Mallorca de fer fora de l'exercici sacerdotal l'anterior capellà de Can Picafort, Pere Barceló, acusat de pederàstia.
"Li diré que he patit la pederàstia i que la meva postura va ser allunyar-me d'aquella persona i perdonar-la. El mateix varen fer dos amics amb un altra persona distinta i que els va marcar per tota la vida. Els tres no ens hem penedit d'haver perdonat", assegura Mulet, en el fil de debat generat arran d'aquesta notícia a l'espai internauta del bisbe Salinas.
"Ara bé, fa 55 anys era un altre temps", explica Mulet, malgrat puntualitzar que en els moments actuals "donaria importància a la formació i si s'ha d'arribar al judici, que se compleixin les penes, però que sempre sigui per rehabilitar i salvar la persona".
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
@Cleo, si ara he vist que vaig errar el capellà. Però igualment, idò és el de Can Picafort que sembla justificar el de Capdepera amb els seus comentaris. El que hi he dit val igual però canvia de destinatari i va "per poders": ara l'abusat defensa un abusador només perquè ell ho va ser.
@inanekin, qui ha dit que també rebé abusos no és el capellà expulsat per abusador, sinó un company seu de professió. Un de Can Picafort i l'altre de Capdepera.
Sempre estàn igual aquesta genteta. Qui oi que fan!
Ah, què maco, va allunyar-se i perdonar a aquell... i va passar a perpetrar l'exemple rebut amb altres quan ell va ser grandet! Va passar d'abusat a abusador, què raro! I amb aquestes declaracions pretén arreglar res? Justificar-se? Fer pena? Fer peguera? Quina barra que tenen aquests! Així van els països catòlics, on tot s'arregla amb bules, perdons i avemaries, i "propòsit d'esmena" que no "esmena efectiva", enlloc d'assumir responsabilitats i actuar amb coherència. I ja ho sabem que dins l'església la pederàstia és històrica! A jo mateixa un capellà quan tenia jo 12 anys em va posar la mà per sa cuixa. No el vaig deixar que seguís, vaig sortir disparada del seu despatx, i la sibil·la que li cantàs na Rita! Hauria d'haver denunciat, però era massa bleda.
I què si va ser víctima d'abusos?. Això nol disculpa cap capellà, ni minva la seva responsabilitat. I si ell va oblidar i perdonar, va ser una decisió seva, però que tampoc aporta res al cas. És ve que els temps han canviat, però no tant com per deixar uns fets com aquest en la impunitat més absoluta. Tampoc no diu de qui es tractava, però sugrament devia ser algú protegit per alguna institució El que importa és que va fer el capellà a qui han prohibit exercir. En qualsevol cas, si va a judici, té molt de nombres per anar al carrer. I el jutge, no oblidarà ni perdonarà, sinó que aplicarà el codi penal i, si es demostra la verosimilitud del cas, haurà d'ingressar a la presó.