L'avantprojecte de llei de transport i mobilitat, impulsat pel conseller Biel Company, fixa en l'article 66 que els transports discrecionals de viatgers en autobús hauran de ser contractats per regla general per la capacitat total del vehicle. Això no obstant, "per raons d'adequada ordenació del sistema de transports", en permet "la contractació per plaça, amb pagament individual per seient", en els transports turístics, en els transports discrecionals que tinguin origen o destinació a ports i a aeroports de les Illes si han estat contractats abans que l'usuari arribi a les Balears, o en els transports contractats per empreses dedicades a activitats turístiques recreatives o d'oci nocturn si no hi ha transport públic en aquest horari.
En aquests casos, els autocars de transport discrecional podrien admetre clients igual com si fossin autobusos de línia i, per tant, entrarien en competència amb transports públics, com el taxi, que teòricament feia fins ara aquests serveis. Així, doncs, per exemple, si fins ara un turista que arribava tot sol a l'aeroport i anava a un hotel de Manacor havia d'agafar per força un taxi, ara podria fer aquest desplaçament en un autobús de transport discrecional o en una furgoneta amb conductor.
I és que l'article 69 de la mateixa llei preveu que el transport turístic no només sigui fet en autocars, sinó també en furgonetes amb conductor, que també podran oferir-se per places amb pagament individual per seient.
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Segurament el sector del Taxi no el convida a sopar i beure Moet Chandon, i el del autocar sí, per això aquest canvi...
El PP estatal i l'autonòmic tenen entre cella i cella liberalitzar el transport discrecional individualitzat o en petits grups per donar entrada a les grans empreses. Els grans empresaris saben que en aquest tema hi ha un negoci molt sucòs i no volen que continuii en mans del petit empresari del taxi. Volen menjar-se el pastís ells tot sols. A Mallorca són l'aeroport i també el Port amb els creuers de luxe on se mou una quantitat de diners important. Ja va haver un intent de lliberalitzar el sector amb una llei que al final varen tirar enrera, però els grans empresaris tenen molt de poder. L'autònom del taxi té els dies comptats. Sempre igual: legislar pel poderós i ofegar al petit empresari.
Jo no soc del sector del transport, però a simple vista, aquesta nova llei me pareix d´una dolentia incommensurable.
Quan anaven a esfonsar es sector des taxi a nivell estatal, varen fer enrera per ses fortes protestes, i ara pareix que volen intentar esfonsar-lo a nivell autonòmic.¿És possible això?
Que volen ara¿fer desaparexie es sector d'es taxi? Que pasa ¿pagan poc impostos ha S'ajuntament? ¿creareu un nou impost per aquesta nova modalitat de contrataciò de pasatge?...
Au ara s'han posaren contra el sector del Taxi, Ànim Xampany. ets el Millor