TW
30

L'acció portada a terme ahir pel GOB a Berlín, una campanya de denúncia internacional de la política territorial del Govern coincidint amb la fira turística ITB, provocà dures crítiques de l'Executiu balear cap als ecologistes. El conseller de Turisme, Carlos Delgado, els qualificà d'"irresponsables" polititzats, els acusà d'intentar perjudicar els interessos de les Illes i els advertí que "això no es fa. Amb el pa dels ciutadans de Balears no es juga". El PP demanà al Govern que aturi una campanya de "mentides".

Els ecologistes, amb la col·laboració de l'artista Miquel Barceló, presentaren ahir a Berlín la campanya "Mallorca Blackout", basada en un vídeo que preten denunciar davant el principal mercat emissor de turistes les "agressions"territorials del PP.

Notícies relacionades

La campanya provocà una pujada de tò del conseller de Turisme, qui carregà contra els ecologistes als passadissos del Parlament. Delgado acusà els ecologistes d'actuar en contra dels interessos dels ciutadans de les Illes, que estan lluitant contra una situació "dramàtica" per mantenir els llocs de feina, tot i assegurar que respectava la llibertat d'expressió. "Estem fent tots un enorme esforç, els ciutadans que estan a l'atur i els que governam, com perquè ara vingui un grup a intentar espanyar la principal fira turística que ens duu més del 30 per cent dels turistes que visiten les Illes". Delgado, qui es considerà "molt indignat" pel "numeret" del GOB.

La iniciativa dels ecologistes tampoc agradà gens a la portaveu popular, Mabel Cabrer, qui reclamà al Govern que utilitzi totes les "eines jurídiques" que tingui per impedir que el GOB difongui una campanya "falsa i mentidera" de Balears. La diputada donà suport al Govern per "contrarrestar" una campanya "de descrèdit". Però, no va aclarir que pot fer el Govern quan reconegué que en aquesta qüestió preval la llibertat d'expressió.

L'oposició, en canvi, defensà la llibertat d'expressió del GOB i acusà el Govern de "perseguir tot allò que li molesta".