TW
0

El Consell de Mallorca aprovà ahir amb els vots a favor de l'equip de govern (PP) els pressuposts per enguany. L'oposició, PSIB i MÉS, hi votà en contra. Els comptes ascendeixen a 306,5 milions d'euros, una xifra un 11,25% inferior a la de l'any passat, i l'equip de Maria Salom no admeté cap de les esmenes de l'oposició, ni parcials ni a la totalitat.

Malgrat que el govern insular estava d'acord amb algunes propostes de l'oposició, les rebutjà "per manca de finançament". Així ho explicà la consellera d'Hisenda, Margalida Roig, qui assegurà que la institució depèn del finançament de l'Estat i del Govern balear. "No hi renunciam i el continuarem reclamant", va assenyalar.

Notícies relacionades

Tanmateix, reconegué que no estaven d'acord amb algunes de les propostes de l'oposició per canviar els comptes del Consell. Per contra, sí que s'aprovaren les tres esmenes del PP referides al circuit de teatre dels ajuntaments, la prevenció de l'exclusió social i la partida sobre la reposició de les carreteres. La primera de les esmenes preveu dotar amb 500.000 euros la partida per prevenir l'exclusió social sobrevinguda per la pèrdua de l'habitatge habitual a través de la Creu Roja.

L'oposició, que reclamà més finançament per part del Govern balear, més inversió "per reactivar l'economia" i més serveis als consistoris, criticà el retard en la presentació dels comptes. El portaveu de MÉS, Joan Font, advertí que s'haurien d'haver presentat el novembre, ja que aquests pressuposts previsiblement entraran en vigor "prop de tres mesos tard". Segons el seu parer, això provocarà "un retard en les convocatòries públiques de subvencions".