El Govern de Mariano Rajoy i el de les Illes Balears no s'entenen. Madrid ha plantejat un nou conflicte d'inconstitucionalitat. I ja en són tres. El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) publicava dies enrere que l'Executiu central posa emperons a un article de la Llei de mesures tributàries per a la reducció del dèficit -concretament, la disposició final tercera apartat 1. Madrid considera que la disposició esmentada és inconstitucional i, per això, inicia negociacions amb la Comunitat abans de presentar-hi el preceptiu recurs judicial.
El Govern central pensa que el text qüestionat envaeix la competència estatal de dictar la normativa reguladora de le gestió de l'impost de l'IRPF. Es tracta d'una qüestió poc rellevant, però políticament significativa. El conflicte ve perquè la Llei 3/2012 estableix una deducció en la quota íntegra autonòmica de l'IRPF de 600 euros pel foment de l'autoocupació.
No es tracta, ni prop fer-hi, del primer conflicte entre Madrid i Palma, ja que el Govern central ja té obertes negociacions amb l'Executiu de Bauzá per diferents articles de dues lleis més.
El primer conflicte d'inconstitucionalitat arribà amb la Llei 7/2012 de mesures urgents per a l'ordenació urbanística sostenible. L'altre conflicte obert entre l'Administració de l'Estat i la Comunitat fa referència a la Llei del turisme de les Illes Balears. Madrid creu que cinc articles d'aquesta llei són inconstitucionals.•
7 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Sabiduria popular (no PPopular) "QUI FA TRES, ASE ÉS"
Clar, a aquests pardalots del govern d'aquí ja els hi va bé complir ordres de Madrid o ser encara més papistes que el papa quan es tracta de croixir mallorquins quant a la seva llengua i identitat. Però quan ha de croixir econòmicament els del seu club que també viuen a Mallorca (que no necessàriament és el mateix que ser mallorquí de bon de veres) i els gonelles venuts aquests que se suposa que són mallorquins però ja no saben ni què són (alguns fins i tot parlen castellà als fills, ja no saben ni quina llengua tenen) i que els hi llepen el cul, ja no li va tan bé, i a en Rajoy tan li fan els Mallorquins com els altres. Hahaha!!
De topades res de res, ja duen els calçons a l'alçada dels turmells . Pròximament un impost per pagar la vaselina
tot el que sigui no practicar abusos fiscals damunt les Illes Balears, es inconstitucional
"Unió federal dels països catalans ja!" paisos què??!!?? XDDDDD Ets un catxondo, bielet
Com voleu que s'entenguin si els de Madrid son tan anti-mallorquins que ni tan sols els seus llepaculs d'aqui tenen tan poca vergonya de complir totes les seves mesures. Unió federal dels països catalans ja!
"El Govern de Mariano Rajoy i el de les Illes Balears no s'entenen" En Montatoros i Mr. Bean Aguiló !! Em recorda aquell vell acudit dels ceg i el sord.