La multitudinària manifestació d’estudiants l’11 d’octubre passat a Palma, al pas per la Rambla. | J. TORRES

TW
6

Alumnes i professors tornaran a sortir al carrer per protestar per com s'està duent a terme la gestió del sistema educatiu, tant des de les Illes com des de Madrid. Els primers a fer sentir el seu malestar seran els estudiants, que ja han convocat una vaga per al 5 de febrer, i ja al mes de març ho faran els professors, que esperen poder organitzar les accions de protesta durant el mes que ve.

Diferents associacions estudiantils de les Illes secundaran aquesta convocatòria d'abast estatal, si bé, en aquesta ocasió, FADAE (Federació Autònoma d'Associacions d'Estudiants) no dóna suport a la vaga i la idea de la protesta ha sorgit d'alguns estudiants a títol individual. Albert Abad, un dels alumnes impulsors de la convocatòria de dia 5 i de la Plataforma d'Estudiants Illes Balears, explicà ahir que "no tenim prevista cap manifestació. Farem una concentració a les 12.00 hores davant la Conselleria d'Educació".

La jornada de lluita del 5-F pretén ser una resposta al rebuig des del sector estudiantil a la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE), a les retallades que no s'aturen als centres educatius i contra la política anticatalanista del PP. Per això, el lema serà "Per l'educació pública, laica, integradora de qualitat i en català. No a la llei Wert".

La Conselleria en té la clau

Notícies relacionades

El ple de la Junta de Personal Docent no Universitari, formada pels sindicats STEI-intersindical, FETE-UGT, ANPE i FE-CCOO, reunida ahir dematí, acordà sol·licitar al Govern la retirada dels avantprojectes de lleis autonòmiques, com són la llei de símbols i la llei de convivència i autoritat del professorat, "pel contingut repressiu i atemptatori de la llibertat d'expressió i de càtedra". Així mateix, demanen que Educació es faci enrere en la posada en marxa del decret de tractament de llengües, perquè "posa en perill els projectes lingüístics dels centres i, en conseqüència, de l'ensenyament en català".

Els sindicats asseguraren que, si la Conselleria no obre "un veritable procés de negociació per abordar els problemes reals del sistema educatiu (mesures de reforç educatiu, compensació de les desigualtats educatives, mesures efectives per la reducció del fracàs i l'abandonament escolar, dotació de recursos materials i de personal adients...)", anunciaren que durant el mes de febrer convocaran reunions i assemblees conjuntes per dur a terme mobilitzacions i per determinar jornades de vaga dins el col·lectiu docent el proper mes de març.

La Junta també valorà la darrera mesa sectorial, en la qual va participar el conseller d'Educació, Rafel Bosch, trobada que tots els sindicats coincidiren a qualificar de "decebedora perquè no ha canviat res".

La presidenta de la Junta de Personal Docent no Universitari, Maria Antònia Font, també informà que la Junta prepara una declaració a favor de la professió docent. Amb les darreres accions, la Conselleria "infravalora" la tasca dels docents i és per això que amb aquesta declaració volen recordar la importància de la figura del professor a la societat.