El cap de l'Executiu ha afirmat que s'esforçaran en aconseguir consens amb els grups de l'oposició. | T. Ayuga.

TW
1

El Govern balear ha previst cloure aquests dies, amb diferents reunions amb els sectors afectats, la introducció dels nous imposts d'envasos, sobre el consum d'aigua, el lloguer de vehicles i les grans superfícies. L'objectiu és que aquesta reforma financera aplicable a la comunitat sigui aprovada en un breu espai de temps, segons fonts de l'Executiu.

A més, el Govern pretén que aquesta matèria sigui debatuda i aprovada pel Parlament en l'actual període de sessions.

El novembre passat, l'Executiu de Bauzá va anunciar una reforma fiscal per a 2013 que suposava la creació de quatre tributs mediambientals amb els quals preveu recaptar 70,5 milions d'euros.

En ocasió d'una roda de premsa, el president autonòmic, José Ramón Bauzá, ha destacat avui que «aquest Govern ha complert els dos objectius que es va proposar per a 2012».

El primer d'ells era buscar, segons ell, l'equilibri dels comptes públics, i el segon, escometre les reformes necessàries per a l'Administració autonòmica.

«Crec que hem avançat molt i la veritat és que ho hem fet sense molta ajuda, amb una oposició instal·lada en l'oportunisme polític i en el no a tot», ha lamentat Bauzá.

Notícies relacionades

«El PP -ha afirmat- farà un major esforç per a veure si és possible arribar a punts d'acord en temes tan importants com el territori, l'educació o l'economia».

«Podem trobar coses que ens uneixin perquè crec que és el que ens demana la societat», ha declarat Bauzá.

Activitat parlamentària

Per la seva banda, la portaveu popular al Parlament, Mabel Cabrer, ha fet una comparativa de l'activitat parlamentària del 2010 -l'últim any complet de govern del Pacte de Progrés-, i 2012, el primer any natural de l'Executiu Bauzá.

Durant l'any passat es van celebrar 48 plens, 182 comissions parlamentàries i 33 mocions, es van formular 676 preguntes orals i es van registrar 221 proposicions no de llei. En 2010, el nombre de ple fou de 43, van tenir lloc 95 comissions parlamentàries i 28 mocions, es van realitzar 369 preguntes orals i es van debatre 99 proposicions.

Això suposa un augment del 65 % de l'activitat parlamentària, ha destacat Cabrer.