TW
7

El sindicat STEI, l'Obra Cultural Balear i associacions de docents a favor del català han convocat un programa de mobilitzacions en contra de la reforma educativa plantejada pel ministre d'Educació, José Ignacio Wert, al que acusen de promoure l'«extermini lingüístic».

A més de reclamar la dimissió immediata del ministre, aquestes organitzacions faran una campanya contra el seu projecte de Llei Orgànica de Millora del Sistema Educatiu, proposaran que els centres reprovin a Wert i tractaran d'unir altres sindicats, partits polítics i entitats socials per a reclamar al Govern que defensi el català i el model d'ensenyament de la llengua pròpia vigent.

Notícies relacionades

L'STEI, l'OCB, l'Assemblea de Mestres i Profesors en Català, les Escoles Mallorquines i el Moviment de Renovació Pedagògica de Mallorca han subscrit inicialment aquest manifest conjunt, en el qual titllen d'«irresponsable» el ministre d'Educació per la seva «declaració de guerra» mitjançant «lleis anticonstitucionals» pròpies de «polítics radicals».

«Diem no a un model lingüístic escolar que no millora el que tenim ni tampoc garanteix el reconeixement de la llengua pròpia del territori», indiquen les entitats signants, que consideren que la Constitució consagra una desigualtat lingüística bàsica en obligar a tots els espanyols a conèixer el castellà però no a saber la llengua pròpia dels territoris amb dos idiomes.

A més de les accions en l'àmbit balear, les organitzacions balears en favor de l'ensenyament en català anuncien que promouran mobilitzacions conjuntes amb entitats afins «de la resta del territori dels Països Catalans» i de les altres regions amb llengües cooficials.