Els diputats del PP aplaudeixen Delgado després d’intervenir en el ple. | Ferran Aguiló - M.À.C.

TW
20

El conseller de Turisme, Carlos Delgado (PP), no pensa demanar disculpes ni dimitir per la foto en la qual apareix amb uns testicles de cérvol al cap després d'una jornada de cacera. I això, malgrat la forta repercussió que ha tingut aquesta imatge i les crítiques que ha provocat en mitjans de comunicació estatals i també internacionals.

"No tenc pensat presentar la dimissió", afirmà ahir Delgado al Parlament i aixecà un fort aplaudiment de la bancada popular. Fou l'únic que va dir el conseller en resposta a una pregunta del diputat socialista Toni Diéguez, que li havia demanat si no pensava dimitir o, almenys, demanar disculpes, per no perjudicar més la imatge de les Illes Balears.

Diéguez, que deixà sense rèplica el conseller perquè no repreguntà, advertí que el pitjor de la imatge de Delgado amb els testicles de cérvol al cap no és que el conseller se n'hagi mostrat "orgullós", sinó la repercussió que havia tingut en els mitjans de comunicació estatals i internacionals. En aquest sentit, advertí que els mercats emissors s'han quedat amb una imatge del responsable de Turisme de Balears que està allunyada de la realitat de les Illes i que "pot ser perjudicial" per als interessos turístics locals.

"Tots podem equivocar-nos, tots podem tenir una foto dolorosa, però el primer que hauria de fer és reconèixer l'error", sobretot si ha tingut conseqüències, apuntà Diéguez, qui plantejà que el conseller "hauria de presentar la dimissió per no perjudicar més la imatge de les Illes".

Notícies relacionades

"Si posa els interessos de les Illes per davant dels seus, dimitirà; però si posa els seus interessos per damunt dels de la Comunitat Autònoma, que almenys demani disculpes" i "digui que va ser un error", sentencià Dièguez.

Tanmateix, ni reconegué cap error ni demanà cap disculpa i el conseller de Turisme es limità a dir que no pensava dimitir.

Abans, el diputat del PPBiel Martí havia aprofitat una pregunta a Delgado per destacar la seva gestió en contraposició a les dimissions dels consellers de Turisme del Pacte, alguns dels quals, recordà, han acabat condemnats. Martí, que féu públic el suport del PP a Delgado i rebé un fort aplaudiment dels populars, aprofità per criticar que Diéguez "doni lliçons" i que l'oposició faci "demagògia oportunista i jacobina".

En un debat posterior sobre protecció del litorial, el diputat del PSM-IV-E Antoni Alorda també es referí a la qüestió quan defensà que els turistes prefereixen la imatge del Trenc (la platja verge de Campos)a qualsevol imatge del conseller Delgado.