L'actual batle d'Esporles -a la imatge en una trobada amb Bauzá- critica el paper que han jugat els representants polítics de les Illes a Madrid. | R.L.

TW
6

Balears duu el camí de seguir essent una de les comunitats pitjors finançades de l'estat, si les coses no canvien. Per aquest motiu, la coalició del PSM-IniciativaVerds-Entesa considera que l'aportació que han realitzat els vuit diputats i cinc senadors del PP i PSOE per a Balears ha estat «nul·la», ja que no ha servit per a ajudar els ciutadans d'aquesta terra.

Segons ha explicat el representant dels econacionalistes i batle d'Esporles, Miquel Ensenyat, els partits amb seu central a Madrid no han fet res per a «evitar l'expoli fiscal que patien les Illes», i que s'ha reproduït durant el primer any de mandat de Mariano Rajoy.

«Què estan fent els nostres senadors i diputats per aquesta terra», s'ha preguntat, i fins i tot «si seria millor no tenir cap representació, perquè això suposa haver de pagar una despesa important de dietes i desplaçaments per a aquests polítics, que realment no serveix de res».

Notícies relacionades

Així mateix, ha censurat que el PP es presentés a les eleccions amb un programa en el qual deia que no pujaria imposts, i que precisament «hagi fet tot el contrari».

«En lloc de generar confiança i crear llocs de treball, han realitzat tot el contrari: s'ha generat por i sobretot crispació».

Finalment, Ensenyat ha criticat que no s'hagi generat ni un sol lloc de treball en aquests últims dotze mesos, a pesar de la promesa que va realitzar el PP abans de les eleccions. «Cada dia es perden milers de llocs de treball, a la qual cosa hem de sumar a més totes les retallades que s'han aplicat durant aquest temps», ha explicat.