Sansaloni explicà que la seva intenció és “donar cobertura a la normativa estatal”, que ja preveu aquestes deduccions. La notícia crida l’atenció, ja que només servirà perquè se’n beneficiïn 18 de les 430 apotecaries que hi ha a les Illes.
Sansaloni, farmacèutic de professió, defensà davant dels membres del grup parlamentari del PP i dos del PSIB un pressupost de 1.259.413.918 euros, que suposa una reducció d’un 3,34% en relació al 2012. El conseller defensà que si en el conjunt de la Comunitat el pressupost global ha davallat un 5,22%, a la seva cartera la minva ha estat més moderada. Iafegí que “em fa mal en el cor dir que baixen els pressuposts”.
Cal recordar que el pressupost total de la Comunitat Autònoma és de 3.574 milions d’euros, cosa que significa que en mans de Sansaloni està la gestió d’una tercera part de tots els doblers dels quals disposa el Govern.
Sobre les llistes d’espera, el conseller explicà que “em preocupen i per això hem de posar en marxa la jornada de 37,5 hores, perquè no tenim els 30 milions d’euros que el senyor Thomàs es gastà en peonades”.
El conseller afirmà que “és un pressupost dur, però ja tenim una part del recorregut fet”, i assegurà que “es mantindran les mesures d’ajust”. A més, concretà que el 2012 s’han estalviat 50 milions d’euros a través del capítol de personal i pel copagament de fàrmacs. La seva intenció és reduir el pròxim any 48 milions d’euros més a través d’altres mesures, però que no passen pel capítol 1 i sí “per fer prevaler l’assistència”. Això és el que preveu també el Pla d’equilibri financer de la CAIB en l’apartat de mesures sanitàries per millorar el dèficit.
Quan el diputat socialista i exconseller de Salut Vicenç Thomàs li preguntà sobre el tancament dels hospitals Joan March i General, Sansaloni respongué que “en tindrà notícies, no em marqui els temps. Jo som qui ha de fer la feina, perquè vostè no s’hi ofereix”.
En parlar de l’Institut Balear de la Dona, Sansaloni indicà que “els programes seran ajustats però es mantindran”, i afegí que “m’agradaria que hi fos la senyora Santiago (PSM) perquè m’aportàs savieses per millorar-ne la gestió”. PSM-IV-ExM va ser l’únic partit de l’oposició que no assistí a la comissió.
Salut en xifres
Dels 1.259.413.918 euros que es destinen a la Conselleria de Sansaloni, per àrees, 107.302.832 (+13,24% que el 2012) seran per a la Direcció General de Família, Benestar Social i Atenció a Persones en Situació Especial.
La Direcció General de Salut Pública i Consum gaudirà de 18.690.664 euros (-5,92% que el 2012), i la Direcció General de Gestió Econòmica i Farmàcia, de 1.118.439.407 euros. D’aquesta última xifra, 1.095.845.074 euros es destinaran al servei de salut (IB-Salut). Ara bé, el pressupost global de l’IB-Salut és de 1.187 milions d’euros, és a dir, un 3,8% inferior a l’exercici anterior.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Quina poca vergonya... Els ciutadans ens hem d'estrènyer el cinturó mentre cada dia ens fan una demostració del tot el que se'n duen ells cap a casa.
I jo que tenc una tenda de fotografía i no factur mes de 200.000 perque no puc tenir deduccions com ses farmacies ?
I ELS EMPLEATS PUBLICS, SENSE PAGA UN 80% MILEURISTES, QUINES DESGRAVACIONS TENEN, QUI NO VOLDRIA TENIR UNA FARMACIA I FACTURAR 199.000 EUROS. VERGONYA NO TENIU
El farmacèutic Sansaloni col.locat pel farmacèutic Baussà grenant cap a casa.