El Govern no escatima recursos econòmics en qüestions lingüístiques i no precisament a favor del català. La Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats es gastà 18.000 euros en la tramesa de cartes als pares sobre l'elecció de llengua del primer ensenyament, un cop esgotat el termini inicial per fer-ne la tria. Així ho especifica el conseller del ram, Rafel Bosch, en resposta a una pregunta del grup parlamentari de PSM-IV-ExM sobre el tema.
Es tracta de la partida destinada a milers de cartes que la Conselleria envià a principi de juny passat als pares, en què els recordava que tenien fins al 15 de juny per triar la llengua de primer ensenyament i que, a més, s'ampliava la possibilitat d'escollir als nins que ja eren dins el sistema escolar. En teoria, el termini havia acabat el 28 de maig i, malgrat que el Govern encara no havia fet públiques les dades oficials, els primers resultats avançats per l'STEI-i eren majoritaris pel català com a primera opció.
El diputat de PSM-IV-ExM Antoni Alorda qualificà aquest episodi "d'aberració". "És absurd que, amb les mancances que hi ha en Educació, es destinin doblers a intentar convèncer els pares perquè triïn el castellà", digué. A més, subratllà que en la partida dels 18.000 euros cal afegir-hi l'esforç i la feina extra dels treballadors de la Conselleria.
Segons la resposta d'Educació als econacionalistes, el cost de la tramesa es desglossa de la següent manera: 214,23 euros en etiquetes; 1.481,80 euros en sobres; 722,16 euros en paper; 531 euros en fotocòpies; i 14.079,80 euros en correus.
"La seva obsessió és acontentar alguns sectors de Madrid i acabar eliminant el català", criticà Alorda. El diputat econacionalista recordà la intervenció del conseller Bosch a Intereconomía la setmana passada, on anuncià que eliminaria el Decret de mínims a través del decret de tractament de llengües. "No acata el missatge de la societat", va lamentar, alhora que recordà que, segons dades de la Conselleria, el 87% dels pares va triar el català com a primera opció.
Aquest ha estat un dels punts més polèmics a què ha hagut de fer front el conseller Bosch, qui ha rebut les crítiques de totes bandes. Alguns sectors del PP voldrien més "mà dura" contra el català, mentre que oposició, sindicats i bona part de la societat civil són molt crítics amb la política lingüística de l'Executiu.
En tot cas, la despesa econòmica en cartes no és l'únic esforç de la Conselleria d'Educació en aquesta qüestió. Cal recordar que durant el darrer trimestre del curs passat el Govern destinà tècnics de l'Ibisisec -fins i tot en hores fora de l'horari laboral- a despenjar els llaços quadribarrats que exhibien molts centres de les Illes.
62 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Malos tiempos para el nazismo catalanista... Buenos para la democracia.
El PP aplica la politica d'espanyolització del ministre Wert, volen abolir la nostra llengua com ho feien abans i mai ho han aconseguit per molts doblers que hi gastin inutilment.
Ja se sabia... no hi ha doblers per pagar als centres el que deuen. No n'hi ha tampoc per pagar els llibres del curs passat ni els d'enguany, però sí que n'hi ha per enfonsar la llengua pròpia. Si tenguessin dos dits de front, ja hauria dimitit tot el Govern en ple. Però com que són més curts que una espardenya... els haurem de sofrir fins el darrerdia. Però cada dia els queda un dia menys.
Aquets i els del soe, Son espanyols, No podem esperar res de bo
IMMIGRANT MADRILEÑUFO TALIBAUZÁN Molt eficient per fer forasterades Molt eficient per combatre a mort la llengua dels nostres pares i padrins Molt eficient per llepar Madrid Molt eficient per defensar els interessos de les grans superfícies Inútil total per defensar el petit i mitjà comerç mallorquí Inútil total per combatre sa crisi Inútil total per crear un sol lloc de feina Inútil total per abaixar s'IVA turístic Inútil total per reclamar que espanya no ens imposi una puja de l'IVA turístic Inútil total per aturar s'espoli anual de 3.000 milions d'euros de Mallorca cap a espanya
No pretenem que ens salvin, en basta que no ens enfonsin.
@Pep: No se si ens salvaran, com a mínim no ens tendran aquesta tírria, com a mínim la nostra identitat no serà discusió, que ja és.
Per croixir-nos i eliminar-nos la llengua no escatimen mitjans, eh? Per això si que tenen doblers aquests, estan obsessionats.
I pensau que fonts barcelos o melias ens salvaran? Pots pensar
Ho reconeixen perquè han de mostrar peces caçades a qui els ho exigeix: en aquest cas, al seu sector de votants més radical, els catalanofòbics estil Delgado i Cia., la barbàrie. Han comptat amb la barbàrie per tenir la majoria absoluta. Radicalistes espanyolistes + descontents amb el govern anterior (votants que de totes totes volien evitar el psoE i associats al govern) = majoria absoluta de Bauzán. Qui hi perd? Les Illes Balears i els seus ciutadans, que cada pic fan més feina per ser cada vegada més pobres. Solució? No passa pel pp ni pel psoE i associats. Un horitzó nou, propi, d'aquí, centrat i autocentrat.