El secretari general del sindicat, Jorge Tera, va valorar ahir en roda de premsa el primer terç de legislatura del PP, que ha suposat, a més a més, una pèrdua "d'entre el 20 i el 30% del poder adquisitiu" per als treballadors d'aquest sector.
A part d'una "preocupant" reducció de personal, Satse volgué posar de manifest el deteriorament tan greu que ha patit el sistema sanitari de Balears "en un brevíssim espai de temps". El sindicat dóna la culpa d'aquest estat no només a les retallades, sinó també a la manca de lideratge i a la inestabilitat que s'ha produït a l'equip de la Conselleria de Salut. Tera recordà que en quinze mesos ja hi ha hagut dos consellers, l'IB-Salut ja ha passat per quatre persones diferents, i això sense comptar que ja hi ha hagut cinc secretaris generals de Salut i cinc de Recursos Humans.
Pel sindicat, la Conselleria que maneja 1.200 milions d'euros, és a dir, l'àrea amb més pes econòmicament parlant de l'Executiu, està sumida "en el caos".
Però això no és tot; ahir denunciaren tant Satse com CCOOque el Govern ha suprimit a partir d'aquest mes el complement de pensió als prejubilats anticipats amb caràcter retroactiu els darrers cinc anys. Aquesta mesura afectarà de 500 a 600 pensionistes i suposarà que les seves pagues es reduiran entre un 30 i un 40% de mitjana.
En ser preguntat sobre la pèrdua de llocs de feina, el conseller de Salut, Antoni Mesquida, respongué que "s'ha optimitzat i contractat menys". El conseller, que es va reincorporar ahir, després de set dies a Etiòpia, en demanar-li sobre si el rescat a Balears per valor de 355 milions d'euros es traduiria en noves tissorades, afirmà que "disminuirem tot el disminuïble, però encara no he tingut cap reunió amb els membres del Govern, vaig tenir coneixement del rescat per la premsa".
Sobre la reducció del complement dels prejubilats, assegurà no estar-ne al cas i explicà que ahir mateix s'havia de reunir amb el vicepresident econòmic, Josep Ignasi Aguiló, per despatxar diferents qüestions.
Amb relació al pla d'eficiència dels hospitals Joan March i General, apunta que es presentarà "aviat", si bé des de final d'agost dóna sempre la mateixa resposta quan se li demana per aquesta qüestió.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
sa veritat que tots els que votaren el pp ens han fetut a tots pero molt, so haurien de fer mirar, perque gracies a ells miarau com está tot,no se com varen poder eser tan curts que encare els creien quina ignorancia, pero ara tenim els resultats, vergonya molta vergonya