TW
29

José Ramón Bauzá expressà ahir la seva "màxima tranquil·litat" i el "respecte absolut a la Justícia" al voltant de la investigació oberta per Fiscalia que indaga la relació entre la venda de la vinoteca El Divino, de la qual el president era copropietari, i la contractació i posterior acomiadament de Francisco de Borja Rupérez com a gerent d'IB3, que havia de ser el suposat comprador de l'establiment. Bauzá atacà l'esquerra per "voler judicialitzar la vida política", però no entrà en el fons de la qüestió. Els econacionalistes l'acusen de prevaricació i tràfic d'influències.

Les declaracions de Bauzá es produïren durant la celebració de la patrona de la Guàrdia Civil, en ple carrer Palau Reial, després de sortir de la missa de la Seu i quan estava a punt d'entrar a l'Almudaina per presidir l'acte institucional envoltat per desenes i desenes de tricorns de xarol.

El president estava ben preparat per a les respostes, que foren expressades amb precisió. A la pregunta de dBalears sobre què li semblava que Fiscalia hagués obert la investigació després de la denúncia dels econacionalistes, Bauzá contestà fent un pròleg homenatge a la Guàrdia Civil i ressaltant les virtuts de la Benemèrita. Tot seguit, afirmà que "és l'estratègia habitual de l'esquerra de judicialitzar la vida política". El presient abundà en la l'afirmació: "Quan no es tenen arguments i el que es vol és tapar la mala gestió del passat i l'absència d'un projecte de present, és normal que s'empri qualsevol argument".

Bauzá carregà contra els denunciants de PSM-IV-ExM sense citar-los i ho englobà tot dins el concepte "esquerra". S'ha de recordar que dimarts, en el Parlament, ja fou durament atacat per la diputada socialista Pilar Costa per la qüestió de la incompatibilitat amb la seva farmàcia i la declaració dels seus béns, que encara no s'ha fet pública.

Aquest diari li formulà una altra pregunta, centrada en si veia res de punitiu en l'objecte de la investigació. És a dir, en la compravenda d'El Divino i la contractació de Rupérez a IB3 i el fet que fos destituït quan aquesta operació es frustrà. Però Bauzá just digué: "És curiós que això passi quan es volen tapar les pròpies vergonyes. En qualsevol cas, com sempre he dit, manifest el meu més absolut respecte per la Justícia".

Diéguez: "Està sota sospita. Ho ha d'explicar a la Cambra"

El diputat del PSIB Antoni Diéguez, present en l'acte institucional de la Guàrdia Civil, descarregà fort contra Bauzá. "Tornam a tenir un president de Balears sota sospita". Pel socialista, "allò que més s'ha de destacar, a part de la investigació penal de l'afer, és que el president ha de comparèixer en el Parlament per explicar el fons de la qüestió. Si no ho fa de manera voluntària, nosaltres demanarem que ho faci".

Diéguez va exigir que davant la Cambra "el president ofereixi totes les explicacions i aclareixi tots els dubtes. Si no ho fa, les sospites s'engrandiran". Diéguez recordà que "ja fa temps que li demanàrem al president que explicàs en el Parlament l'afer d'El Divino, però no ho va fer. I només ell en pot donar les explicacions".

Respecte de l'acusació formulada per José Ramón Bauzá minuts abans tot dient que l'esquerra volia "judicialitzar la vida política", el diputat va apuntar que "em sembla molt bé que ho digui. També podria haver dit que està canviant el temps -mitja hora després es posà a ploure- . El contingut és el mateix. Però allò que ha de fer és aclarir dubtes i sospites, perquè només aquell qui està sota l'ombra d'un dubte ho pot fer".

Per la seva banda, el portaveu del PSM a Cort, Antoni Verger, va afirmar mitjançant el seu Facebook que "Bauzá hauria de donar moltes explicacions i la Fiscalia l'hauria d'investigar a fons". Verger afegí que "malauradament hem de lamentar que a les Balears tornam a tenir un altre president sota sospita".

D'altra banda, el president d'Esquerra a Mallorca, Joan Lladó, assegurà que "això demostra que en el PP tornen a les coses mal fetes, com en els temps de Matas i Cañellas". Lladó sentencià que "no hem tingut cap president del PP amb les mans netes".

La ràpida reacció d'ahir, dia festiu, dels dirigents d'esquerres demostra que a partir de la setmana que ve es pot desfermar una tempesta política amb aquest afer, en especial en el Parlament.