En un comunicat, l'Ib-Salut ha recordat que el passat 17 de març, va publicar una resolució on s'actualitzen els preus públics per a la prestació de serveis sanitaris en relació amb tercers obligats al pagament o als usuaris sense dret a l'assistència sanitària de la Seguretat Social.
Posteriorment, ha indicat que el 29 de març es va publicar al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma una correcció d'errors d'aquesta resolució per "evitar la facturació en concepte de documentació clínica a aquells usuaris amb dret a l'assistència sanitària".
A continuació, l'Ib-Salut va elaborar una instrucció interna on recorda a cada una de les gerències del Servei de Salut la prohibició de facturar per l'emissió de còpies de la història clínica als usuaris amb dret a l'assistència sanitària.
A més, afegeix que "únicament es pot aplicar a aquells que no tinguin reconegut el dret o en aquells casos en els que hi ha un tercer obligat al pagament".
Per la seva part, la presidenta del Defensor del Pacient, Carmen Flores, ha remès una carta al director de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, José Luis Rodríguez, en la qual li sol·licita la seva intervenció sancionant per aquestes "irregularitats" al Govern, amb referència al cobrament efectuat per alguns hospitals públics de les Balears per emetre còpies de l'historial clínic a pacients amb dret a assistència sanitària.
Així, fent-se ressó de la notícia, Flores considera "il·legal" que es cobri tant als pacients amb dret a assistència, com als que anomenen "il·legals", ja que "tenint història clínica no ha de cobrar-se, perquè no hi ha llei que així ho especifiqui".
Per aquest motiu, reclama a Rodríguez que "obligui" l'Executiu de José Ramón Bauzá a tornar les quantitats que s'hagin cobrat, només "amb la finalitat recaptadora i saltant-se la Llei".
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
A jo em cobraren 23 euros per es meu s'historial clinic fa nomes dos mesos. Ara veurem cuand els ma tornarán.
Van de despropòsit en despropòsit. La qüestió és cobrar, cobrar, cobrar i escurar les butxaques dels ciutadans.
Sembla que serà dificil sortir de sa crisis si som incapaços d'organitzar be el cobrament d'unes còpies, que possiblement la feina de gestió dels dobblers, quan no hi ha equivocacions, ja val mes que lo que se cobra. I despres ens molestam quan els alemanys ens diven que tenim poca productivitat. Productivitat vol dir fer coses útils amb pocs recursos, però si els recursos s'han de dedicar a corregir errors farem molta feina i treurem molt poc profit. Productivitat nula